נתניהו: "הסכמנו לוויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי"

רה"מ מאשים את כחול לבן כי המו"מ תקוע בגלל התנהלות נציגיה • ראשי מפלגות גוש הימין-חרדים קראו לגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את כחול לבן כי המשא-ומתן תקוע בגלל התנהלות נציגיה. בפגישה עם ראשי גוש הימין-חרדים אמר נתניהו: "אחרי הפגישה שלי עם גנץ סיכמנו על הודעה משותפת בתום הפגישה. הוציאו הודעה, הוציאו תמונה, וחצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת. אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המשא-ומתן שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המשא-ומתן של כחול לבן, אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

במהלך ישיבת ראשי הסיעות מתח יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקורת על חברת הכנסת איילת שקד שאמרה כי החרדים צריכים להתגמש כדי לאפשר את כניסת ליברמן לקואליציה של הימין. לדבריו מוטב ששקד תבדוק קודם את עמדת חבריה לגוש בטרם תצא בהכרזות כאלה.

בתום הישיבה פרסמו ראשי המפלגות הודעה ולפיה: "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות. כל ראשי הסיעות הבהירו שלא יצטרפו לממשלת מיעוט. ראשי הסיעות חוזרים על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

קודם לכן נפגשו גנץ ונתניהו בטקס לזכרו של הרב עובדיה יוסף בכנסת, ולחצו ידיים. שני המנהיגים דיברו על הצורך באחדות בעם אך לא התייחסו ישירות למשא-ומתן.  

ובינתיים בליכוד: חבר הכנסת מיקי זוהר נבחר ליושב-ראש הסיעה בכנסת. זוהר, שלפי מקורות במפלגה זכה לתמיכת נתניהו, גבר בהתמודדות על חבר הכנסת יואב קיש, וזכה לשמונה עשר קולות בהצבעה חשאית בקרב חברי סיעתו. הוא יחליף בתפקיד את השר דודי אמסלם. 

מכחול לבן נמסר: "שיא האירוניה - יו"ר הליכוד מכנס את בלוק השיתוק ומפזר סיסמאות ריקות מתוכן. התנהלותו של נתניהו גם היום מוכיחה שהוא לא רוצה אחדות - אלא ממשלת חסינות. הדרך לממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהעם רוצה ובחר פתוחה וידועה בפני נתניהו. אנו קוראים ליו"ר הליכוד ולהנהגת הליכוד להתעשת ולא לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות ויקרות בפעם השלישית".