לאחר 9 שנים: אהוד שפירא עזב את דירקטוריון פסגות ושב לדירקטוריון הפניקס

אהוד שפירא היה יו"ר הפניקס עד 2010 ולאחר מכן כיהן כיו"ר פסגות עד 2018 • מצטרף לדירקטוריון הפניקס כדירקטור בלתי תלוי • ההנהלה התגבשה סופית: אייל בן סימון המנכ"ל ובני גבאי יו"ר הביטוח

אהוד שפירא / צילום: איל יצהר, גלובס
אהוד שפירא / צילום: איל יצהר, גלובס

הכוורת הבכירה של צמרת הפניקס מתרחבת בעוד מנהל בכיר, מוערך ובעל ניסיון רב. לאחר שפרש לאחרונה מדירקטוריון פסגות, שם שימש בעבר כיו"ר בית ההשקעות, אהוד שפירא שב לדירקטוריון קבוצת הפניקס. שפירא שימש כיו"ר הפניקס עד יולי 2010, והוא חוזר לקבוצה כדירקטור בלתי תלוי.

שפירא מצטרף ליו"ר הפניקס ביטוח בני גבאי ולמנכ"ל החברה אייל בן סימון. שפירא כיהן כיו"ר פסגות מ-2011 עד 2018 ולאחר מכן נשאר שם דירקטור, עד לאחרונה. הוא מכיר היטב את בן סימון ואת גבאי משנותיו בביטוח. קודם לכהונתו כיו"ר הפניקס שפירא היה מספר 2 בבנק לאומי במשך שנים.

השבוע שעבר החל עם השלמת עסקת הפניקס והעברת השליטה בה מקבוצת דלק לקרנות סנטרברידג' וגלאטין פוינט והסתיים עם מינויו הרשמי, והצפוי, של אייל בן סימון למנכ"ל הקבוע של קבוצת האם הציבורית - הפניקס אחזקות, וזאת מיד לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל קבוע של הפניקס חברה לביטוח, לאחר שהיה שנים ממנהליה הבכירים של הפניקס. היו"ר גבאי גם מנוסה מאוד בביטוח, כשבעבר היה, בין היתר, "מר ביטוח" בעולם ראיית החשבון.

בן סימון (46) החל את דרכו המקצועית באגף שוק ההון באוצר והוא הצטרף להפניקס וזכה בה להערכה רבה עד שהגיע לתפקידי ממלא מקום מנכ"ל הפניקס ביטוח והפניקס אחקות במקומו של המנכ"ל הקודם אייל לפידות שבכהונה מוצלחת מאוד הוביל את הפניקס לשיפור חד בתוצאותיה ובמעמדה, ביחס לעצמה וביחס לשוק הביטוח כולו. נזכיר כי לפידות עזב את הפניקס לטובת תפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי.

בן סימון הצטרף להפניקס במהלך העשור הקודם, לפני כ-15 שנים לאחר שהיה מנהלת מחלקה בפיקוח על הביטוח, וזאת עוד בימי בעלי השליטה וההנהלה קודמים. הוא החל כמנכל מחלקת סיכונים ועם השנים הוא התקדם וניהל בהצלחה את מערכי ביטוחי הבריאות, הביטוחים הכלליים והתביעות בקבוצה.

הפניקס נסחרת לפי שווי של כ-5.1 מיליארד שקל. בתחילת השבוע שעבר רכשו סנטרברידג' וגלאטין פוינט את מניות השליטה בה (32.5% מההון) בתמורה ל-1.57 מיליארד שקל. מחיר העסקה יכול לתפוח בעתיד בעד 866 מיליון שקל או לקטון בסכום של עד 196 מיליון שקל, וזאת בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים לעסקה.

גורם מקומי מוכר נוסף שעשוי לקבל תפקיד בכיר בסביבת הפניקס ולהיות מעורב בניהולה הוא אלי יונס, לשעבר מנכ"ל מזרחי טפחות, מנכ"ל הפועלים והחשכ"ל. יונס משמש כיועץ לקרנות הרוכשות ומעורב בעסקה הענק של הפניקס.