צ'ק דרך הוואטסאפ? פייסבוק משיקה שירות תשלומים חדש

שירות "פייסבוק פיי" יאפשר ביצוע תשלומים דרך כל אפליקציות החברה • השירות יהפוך לזמין בפייסבוק ובמסנג'ר בארה"ב במהלך השבוע הקרוב, ובהמשך יהיה זמין במדינות נוספות וכן דרך וואטסאפ ואינסטגרם

משתמשת בפייסבוק / צילום: שאטרסטוק
משתמשת בפייסבוק / צילום: שאטרסטוק

פייסבוק משיקה שירות חדש בשם "פייסבוק פיי" שיאפשר ביצוע תשלומים דרך כל אפליקציות החברה. בשלב ראשון השירות יהפוך לזמין בפייסבוק ובמסנג'ר בארה"ב במהלך השבוע הקרוב, ולפי הצהרת החברה, בהמשך הוא יהיה זמין במדינות נוספות וכן דרך אפליקציות וואטסאפ ואינסטגרם.

השירות יאפשר למשתמשים להזין פעם אחת את פרטי כרטיס האשראי, הדביט או הפייפאל שלהם, ובפעמים הבאות לשלם דרכו מבלי צורך להזין את הפרטים החדש.

החברה הצהירה כי היא שמה דגש על אבטחה - "עיצבנו את פייסבוק פיי כך שיאחסן באופן בטוח ויצפין את פרטי כרטיס האשראי וחשבון הבנק ויבצע במערכות בדיקות נגד הונאות כדי לאתר פעילות לא מורשית", וכי בתור התחלה השירות ישמש עבור תשלומים בגיוס תרומות, רכישות בתוך משחקים, העברת תשלומים למשתמשים אחרים ורכישות מתוך עמודים נבחרים בפייסבוק.

שירות התשלומים של פייסבוק / צילום: צילום מסך, גלובס
 שירות התשלומים של פייסבוק / צילום: צילום מסך, גלובס

"אנשים כבר משלמים באמצעות האפליקציות שלנו כדי לקנות, לתרום למטרות שונות ולשלוח כסף אחד לשני", הצהירה החברה. "פייסבוק פיי תהפוך את ההעברות האלה לפשוטות יותר ותמשיך להבטיח שהמידע של המשתמשים מאובטח ומוגן".

בחברה ציינו כי פייסבוק פיי הוא שירות נפרד מהארנק הדיגיטלי שהחברה מפתחת, קליברה, במסגרת פרויקט הקריפטו שלה, ליברה.

עוד צוין בפוסט הרשמי כי ניתן להגדיר את פייסבוק פיי עבור כל האפליקציות או חלקן, וכי ניתן יהיה לראות את היסטוריית התשלומים ולקבל תמיכה באמצעות צ'ט לייב.