נופר עמיקם מונתה לשותפה בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל

עמיקם (34) עומדת בראש מחלקת יצירת הערך תצטרף לשני המייסדים קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין

נופר עמיקם / צילום: אופיר אייב
נופר עמיקם / צילום: אופיר אייב

נופר עמיקם (34), מנהלת מחלקת יצירת הערך (Value Creation) בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל מונתה היום לשותפה בקרן. עמיקם מצטרפת בכך לשני השותפים המייסדים קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין.

לפני שהצטרפה לגלילות לפני קרוב לשנתיים, עבדה עמיקם עם סטארט-אפים ישראלים בתפקידים ניהוליים במיקרוסופט, קרן JVP ובפירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט. בדומה לשני מייסדי הקרן נופר היא יוצאת 8200, והיא בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף עם אוניברסיטת קולומביה.

מחלקת יצירת הערך, אותה הקימה עמיקם, כוללת שלושה עובדים נוספים. על פי הודעת הקרן, עמיקם "עמדה בראש מספר מהלכי מפתח בגלילות מאז שהצטרפה לחברה, כולל ניהול הקמת קהילת Cybersecurity Innovators, המחברת בין חברות סייבר ישראליות וחברות בינלאומיות מהגדולות בעולם".

עוד נכתב בהודעה כי לדברי סמבורסקי בעבר היו לקרן הזדמנויות להוסיף דמויות מפתח בתעשייה כשותפים לקרן, אך "הדבר הרגיש לנו לא נכון". סמבורסקי אמר עוד כי "נופר מביא איתה ניסיון ועשתה עבודה מדהימה עם החברות עד כה".

לשאלת "גלובס" מדוע לא מונתה עמיקם כשותפה משקיעה, השיב קלינשטיין כי "בסופו של דבר עמיקם כן תהיה חלק מצוות ההשקעה". קלינשטיין הסביר כי באופן כללי "משקיעים באים מכמה סוגי רקעים - או שהם היו יזמים בעצמם, או מנהלים בחברות היטק גדולות, או שהם גדלו בתעשיית ההשקעות ולצערי בכל הקבוצות הללו אין מספיק נשים. יש הרבה סיסמאות אבל ההתייחסות הנכונה היא להבן למה יש פחות נשים ממה שצריך להיות, ואנחנו צריכים לעבוד על זה. עם הזמן המצב הזה ישתנה, אין לי שום ספק בכך".

גלילות קפיטל פרטנרס היא קרן הון סיכון ישראלית, המשקיעה ביזמים בשלבים מוקדמים של המיזם - סיד וסיד מוקדם, אשר מפתחים טכנולוגיה מתוחכמת בעולמות התוכנה האירגונית, ובהתמחות בסייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה. הקרן הוקמה ב-2011 ומנהלת למעלה מ-240 מיליון דולר בשלוש הקרנות שלה. שישה מתוך שמונה החברות הראשונות בהן השקיעה גלילות נרכשו, בין היתר, על ידי מיקרוסופט, פאלו אלטו ו-Mimecast.