אסנת רונן מונתה ליו"ר פרטנר במקום אדם צ'זנוף: "החברה בעמדה מצוינת"

צ'זנוף פרש מהתפקיד בשבוע שעבר יחד עם דירקטורים נוספים מקבוצת סבן, לאחר שהקבוצה ויתרה על השליטה בפרטנר • האצ'יסון תגיש למשרד התקשורת בקשה להיתר שליטה בימים הקרובים

אסנת רונן / צילום: ישראל הדרי
אסנת רונן / צילום: ישראל הדרי

דירקטוריון חברת התקשורת פרטנר   מינה היום את אסנת רונן לתפקיד היו"ר. רונן תחליף בתפקיד את אדם צ'זנוף, שפרש מהתפקיד בשבוע שעבר יחד עם שורת דירקטורים מקבוצת סבן, לאחר שהקבוצה ויתרה על השליטה בחברה.

רונן היא דירקטורית בלתי תלויה ותיקה בפרטנר, ומכירה היטב את החברה. שמה של רונן עלה כמועמדת לתפקיד היו"ר על רקע ניסיונה ועל רקע העובדה שאין הרבה מועמדים מקרב הדירקטוריון שיכולים למלא את התפקיד בשלב זה. 

רונן מסרה היום כי "פרטנר נמצאת בימים אלה בעמדה מצוינת, בזכות היערכות נכונה ובניית אסטרטגיה שמותאמת לשוק התקשורת הנוכחי". רונן מכהנת כדירקטורית בפרטנר מאז 2009, וכן כדירקטורית בחברות נוספות, ובהן פוקס ודיסקונט חיתום. בעבר כיהנה כדירקטורית בבנק מזרחי טפחות - תפקיד שממנו פרשה לפני כחצי שנה, וכן כיהנה בתפקידים בכירים בקבוצת לאומי.

דירקטורים בפרטנר התארגנו באחרונה, על רקע העזיבה הצפויה של קבוצת סבן ותקופת האי-ודאות עד לאישור כניסתה של האצ'יסון כבעלת השליטה הבאה בחברה. הדירקטורים שאינם מקרב קבוצת סבן חששו שהדירקטוריון לא יוכל לתפקד, ולכן מינו שני דירקטורים חיצוניים (יוסי שחק וריצ'ארד הנטר) כדי לאפשר תפקוד רציף של עבודת הדירקטוריון, עד שתתברר תמונת המצב מבחינת השליטה. האצ'יסון הודיעה כי בכוונתה להגיש למשרד התקשורת בקשה להיתר שליטה בימים הקרובים.

בפני דירקטוריון פרטנר צפויה עבודה רבה בכל הקשור להיערכות החברה לשנה הבאה, למשימות דחופות הקשורות למכרז הדור החמישי בסלולר, והאתגר החשוב מכל - להמשיך לשמור על יציבות החברה עד לכניסת האצ'יסון, שאיש אינו יכול להעריך מתי ואם תקרה. כפי שפורסם ב"גלובס", פרטנר ביקשה דחייה בהגשת בקשה במסגרת השלבים הראשונים של מכרז הדור החמישי, וזאת על רקע האי-ודאות והעובדה שאין מי שיאשר להנהלת החברה להתחיל בתהליך. דירקטוריון החברה יידרש בימים הקרובים לנושא המכרז, כדי שהחברה תוכל להשתתף בו.

על רקע האי-ודאות סביב היתר השליטה של האצ'יסון, שרק התחילה את התהליך, ייתכן כי רונן תשמש בתפקיד לא מעט חודשים. תהליך כזה יכול להימשך ארבעה-חמישה חודשים ואף יותר. אם האצ'יסון לא תקבל היתר שליטה, רונן עשויה לכהן בתפקיד זמן ארוך, עד שיימצא בעל שליטה אחר.

סבן החזיר באחרונה את מניות השליטה שלו בפרטנר (30%) להאצ'יסון, לאחר שמחק כחצי מיליארד שקל על השקעתו בחברה. המהלך של סבן נעשה בשל אי רצונו לשלם להאצ'יסון חוב של  300 מיליון דולר, שמולו שועבדו מניות השליטה, וזאת בגין הלוואת מוכר שנטל על עצמו כשרכש את פרטנר.

מניית פרטנר ירדה ב-13% מתחילת 2019, אך מאז השפל השנתי שרשמה בתחילת אוגוסט - זינקה ב-30%. שווי החברה כיום כ-2.6 מיליארד שקל.