טבע זינקה על רקע עדכון בפרשת תיאום מחירי התרופות

לפי הדיווח ב"בלומברג" ההסדר המתגבש צפוי להביא את טבע וחברות אחרות להודות בחלק מהאשמות ובכך לא יורשעו וזאת בתמורה לשיתוף פעולה ותשלום קנסות

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

מניית טבע  זינקה בכ-5% בוול סטריט על רקע הדיווח ב"בלומברג" ולפיו החברה, יחד עם חברות נוספות, מנהלת במהלך ששת החודשים האחרונים מגעים עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לסיום פרשת תיאום מחירי התרופות בארה"ב.

על פי הדיווח, ההסדר המתגבש צפוי להביא את טבע וחברות אחרות להודות בחלק מהאשמות ובכך לא יורשעו וזאת בתמורה לשיתוף פעולה ותשלום קנסות. הדיווח מספק כעת ודאות מסוימת למשקיעים בציפייה לסיום הפרשה בקרוב.

נזכיר כי טבע עומדת במרכז החשדות לתיאום מחירים במשך 19 חודשים שבין השנים 2013 ל-2015. לא פחות מ-44 מדינות בארה"ב הגישו תביעה נגד 20 חברות תרופות, בהן טבע, שהעלתה, על-פי כתב התביעה, באופן משמעותי את המחירים של 112 תרופות גנריות ופעלה לתיאום המחירים מול יצרניות של 86 תרופות גנריות נוספות. לפי התביעה, העלאות המחירים שביצעה טבע הגיעו עד ל-1,000%. 

מטבע נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים לשתף פעולה עם הבדיקה שמקיים משרד המשפטים האמריקאי. כמו בכל מקרה של חקירה ממשלתית או הליך משפטי, אנו פתוחים לדרכי הגעה לפתרון, כל עוד הן הגיוניות עבור החברה, בעלי המניות, והמטופלים אותם אנו משרתים. אנו נמשיך להגן על עצמנו בנחישות בעניינים אלו".