תוצאות הביניים בניסוי של קרטיהיל מאפשרות הגשה לאישור ללא גיוס נוסף

התוצאות היו טובות במידה כזו המאפשרת ככל הנראה להשלים את הניסוי בלי לגייס חולים נוספים

אחרי שרשמה אכזבה בחברת האבחון פוקרד, ובעודה מחכה לתשובה לגבי אישור באירופה למוצר לטיפול בשבץ של חברת בריינסגייט, דיווחה השבוע חברת ההחזקות אלרון  על תוצאות ביניים טובות בניסוי שערכה חברת חידוש הסחוס קרטיהיל. התוצאות היו טובות במידה כזו המאפשרת ככל הנראה להשלים את הניסוי בלי לגייס חולים נוספים, כלומר התוצאות היו כה מובהקות שניתן להוכיח את השערת הניסוי (שהמוצר מחדש סחוס) גם תוך הסתמכות על מספר חולים נמוך מן המתוכנן.

אלרון מחזיקה 29% מקרטיהיל, לצד משקיעים נוספים כמו אקסלמד, אקסס מדיקל, ביו-וונטוס, קרן aMoon, חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן פרגרין, קרן Pertec וחברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון. עד היום גייסה קרטיהיל כ-60 מיליון דולר.

הניסוי שעורכת החברה אמור להיות האחרון לפני שיווק, ולאור ההפסקה המוקדמת של הניסוי, עולה הסבירות כי אכן ישיג את מטרתו ויאפשר את האישור. ניסוי קטן יותר משמעותו גם הוצאה נמוכה יותר של כספים על ידי החברה, חסיכון של עד כמה עשרות מיליוני דולרי. כעת על החברה רק להמשיך לעקוב אחר המטופלים שגוייסו. תקופת המעקב תארוך שנתיים מיום גיוס החולה האחרון לניסוי, באוקטובר האחרון.

קרטיהיל, פיתחה שתל המיועד לתיקון פגיעות סחוס המופק מאלמוגים. המוצר כבר מאושר לשיווק באירופה וכבר טופלו בו מאות חולים. מטרת השימוש בשתל היא לקצר את הזמן לשיקום פגיעת סחוס ולחזרה לפעילות.

ההודעה של אלרון בנושא זה בסוף שבוע שעבר הובילה לעליה של 5% במחיר המניה של החברה, ואלרון נסחרת כעת לפי שווי של 228 מיליון שקל.