בכירים בתעשיית ההייטק דורשים: "על ראש הממשלה להתפטר לאלתר"

"אנו לא נסכים שמדינת ישראל ומוסדותיה הדמוקרטיים יהפכו קורבן לקרב הישרדות אישי של ראש הממשלה. על ראש הממשלה להתפטר לאלתר, ולהתפנות לענייניו המשפטיים כאדם פרטי", כתבו בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

בכירים בתעשיית ההייטק קוראים לרה"מ בנימין נתניהו להתפטר לאלתר, במכתב יוצא דופן שהתפרסם היום (ד'). שהוא המכתב השני שפרסמו היום בכירים מהמגזר העסקי על רקע הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן על רקע הפלונטר הפוליטי שנוצר וההערכות כי המדינה הולכת למערכת בחירות שלישית.

במכתב הראשון שהתפרסם הבוקר, עשרות אנשי עסקים מובילים יצאו בקריאה משותפת לעצור את ההסתה כלפי גופי הממשל ולמען הקמת ממשלה שאינה נגועה בשחיתות שלטונית. "לצמיחה ולרווחה כלכלית דרושה דמוקרטיה חזקה ויציבה. לשם כך נדרש שלטון נקי משחיתות, המכבד את הערכים הדמוקרטיים ובהם עצמאות מערכת המשפט ועיתונות חופשית", כתבו אנשי העסקים במכתבם.

המכתב שני, והחריף מבין השניים, התפרסם מטעם בכירים בתעשיית ההייטק, הקוראים לרה"מ בנימין נתניהו להתפטר לאלתר בעקבות כתבי האישום נגדו. "אנו לא נסכים שמדינת ישראל ומוסדותיה הדמוקרטיים יהפכו קורבן לקרב הישרדות אישי של ראש הממשלה. על ראש הממשלה להתפטר לאלתר, ולהתפנות לענייניו המשפטיים כאדם פרטי", כתבו. על המכתב, יוזמת קרן הצמיחה קומרה קפיטל, כבר חתמו למעלה מ-90 בכירים בינהם יזמים או שותפים בקרנות הון סיכון. בין החותמים בולטים אייל וולדמן, רונה שגב מקרן ההון סיכון TLV פרטנרס, אלן פלד מוינטג', היזם רועי קרתי, ניר טרלובסקי מקרן The Time ואלון ורבר מנכ"ל פיקסלוט.

"זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות כאזרחים שחיים פה. אני מקווה שיותר ויותר אנשים במדינה יגיעו למסקנה שצריך לקבל החלטה אמיצה. זה לא קשור לימין או שמאל אלא לסיטואציה של מבוי סתום, בו אנחנו נמצאים כבר כמעט שנה, בלי ממשלה ויש פה בנאדם אחד שתוקע את כל המערכת ואי אפשר לתת לזה להמשיך להתגלגל בצורה כזו", אומר בועז דינטי, מנהל שותף בקומרה קפיטל שיזמה את המכתב.

קהילת ההייטק בארץ לא הייתה מעורבת בפוליטיקה באופן מסורתי, אך בשנה האחרונה ישנם סימנים לשינוי גם בארץ וגם בעולם. בעולם עובדי חברות הייטק מוחים נגד מכירת טכנולוגיית לצרכים צבאיים, משטרתיים ומודיעיניים. בישראל, שורה של חברות הייטק הודיעו על הצטרפותן למחאת הלהט"ב נגד האיסור על פונדקאות לזוגות גאים. במערכת הפוליטית האחרונה המעורבות הפוליטית של תעשיית ההייטק התחזקה אף יותר, כאשר בכירים בתעשייה יצאו בתמיכה במפלגתו של בני גנץ לפני הבחירות באפריל, ועם המכתבים שהתפרסמו היום. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.