בית המשפט העליון מחק את משפט התנחומים למשפחת המחבל

בצעד חריג, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל תיקן את פסק דינו בעקבות שרבוב משפט שעורר עליו היום את זעם הציבור ברשתות החברתיות

השופט ניל הנדל / צילום: איל יצהר
השופט ניל הנדל / צילום: איל יצהר

בצעד חריג ונדיר במיוחד, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל תיקן את פסק דינו בעקבות שרבוב משפט שעורר עליו היום את זעם הציבור ברשתות החברתיות.

סאמי עאהד אבו דיאק, מחבל עם דם על הידיים, הגיש עתירה לבג"ץ עם דרישה להשתחרר מהכלא הישראלי עקב מצבו הרפואי הקשה. אבו דיאק הגיש בקשה להקדים את הדיון עקב גסיסתו וההבנה כי ימיו ספורים. השופט הנדל קיבל את בקשתו אולם האסיר מת טרם מועד הדיון.

בעקבות מותו, כתב השופט הנדל כי הדיון התייתר והוא מורה על מחיקת העתירה כפי שביקשה הפרקליטות. הנדל לא הסתפק בכך והוסיף כי הוא "משתתף בצער המשפחה".

ההשתתפות של הנדל בצערה של משפחת המחבל עוררה עליו ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות מצד ימין, לה היו שותפים גם עיתונאים שונים. בתחילה סירבו בהנהלת בתי המשפט להסביר את המשפט השנוי במחלוקת. אולם לפני זמן קצר יצא פסק דין מתוקן בו נשמט המשפט המסעיר.

הנימוק הרשמי המאפשר את המחיקה הינו טכני: לטענת הנדל, בטעות החלטתו המקורית נחתמה על ידו בלבד ולא על ידי הרכב של שלושה שופטים כנדרש. כעת הצטרפו לפסק הדין גם השופט ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף. בהזדמנות זו מחק הנדל את הבעת התנחומים.