קפלינסקי פורש מנשר; ישמש "יועץ מיוחד" לחברה

עם פרישתו מהתפקיד, קפלינסקי צפוי לשמש יועץ מיוחד של החברה

משה קפלינסקי / צילום: יונתן בלום, גלובס
משה קפלינסקי / צילום: יונתן בלום, גלובס

מנכ"ל נשר האלוף (במיל') משה קפלינסקי פורש אחרי שבע שנות כהונה בתפקיד. קפלינסקי צפוי למסור את הודעתו בצהריים (ב') לדירקטוריון החברה. עם פרישתו מהתפקיד, קפלינסקי צפוי לשמש יועץ מיוחד של החברה. בסביבתו של קפלינסקי אמרו כי ההחלטה על סיום תפקידו התקבלה עם השלמת תכנית אסטרטגית מקיפה לחברה לשנים הקרובות, תוך הטמעה של תהליך שינוי ארגוני מקיף.

נשר היא מונופול בשוק המלט אך בשנים האחרונות חלקה בשוק הצטמצם משמעותית לכ 55% וזאת בשל היבוא הנרחב של מלט שנעשה בעיקר בידי סימנט של מספנות ישראל. בימים אלה משרד הכלכלה בוחן את מצב ענף המלט נוכח היבוא, לקראת החלטה אם להטיל מס שיגביל את יבוא המלט מטורקיה ומייון וזאת כדי להגן על היצור המקומי.

על רקע הימשכות היבוא של מלט זול, במהלך השנה האחרונה נשר דיווחה על הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. על רקע המשבר, בשנתיים האחרונות החברה פיטרה כ-100 עובדים ונערכת לקיצוצים נוספים במסגרת היערכותה למצב בשוק.

בכהונתו בנשר קפלינסקי קידם את התאמת מערכי היצור של החברה לרגולציה בתחומי איכות הסביבה, והטמיע בהם דלקים חלופיים. כך, בתקופתו הושקה תחנת הכח ברמלה לייצור חשמל מגז טבעי ועוד.

מקפלינסקי נמסר: "אני מסיים את תפקידי בתחושת גאווה גדולה כלפי חברה המייצגת את כל טוב הארץ הזו - היסטוריה ענפה לצד חדשנות מתמדת, תעשייה ישראלית מפוארת, מקצוענות ללא פשרות, ובעיקר אנשים מסורים ומצוינים. נשר נושאת כיום על גבה מאבק חשוב למען הבטחת קיומה של תעשיית עוגן ישראלית. אני קורא למדינה ולעומדים בראשה להגן על תעשיית המלט המקומית, המבטיחה זמינות תמידית של משאב חיוני לביטחון המדינה".