הסכם חדש בתע"א: עובדי השיווק יתוגמלו על בסיס ביצועים והצלחות

ההסכם נוגע לקבוצה של כ-150 אנשי שיווק במטה ובחטיבות החברה

עובדי מערך השיווק של התעשייה האווירית יתוגמלו ויקודמו בתפקידיהם בהתבסס על ביצועיהם, כך עולה מהסכם חדש בחברה. ההסכם נוגע לקבוצה של כ-150 אנשי שיווק במטה ובחטיבות החברה שקידומם ותגמולם יעשו מעתה בהתבסס על עמידה ביעדים שייקבעו להם.

ההסכם נחתם בתום חודשים ארוכים של משא ומתן שהתקיים בין הסמנכ"ל למשאבי אנוש של החברה, ברק שטרוזברג לבין יו"ר ועד העובדים, יאיר כץ. בהודעה משותפת שפרסמו היום (ג') התע"א וועד העובדים נכתב בין השאר כי "מערך שיווק בסדר גודל כמו זה של התעשייה האווירית, שפועל בסביבה עסקית גלובלית תחרותית, חייב להתבסס על תגמול וקידום בגין ביצועים - באופן שיעודד מצוינות אנושית ועסקית וכפי שמתקיים אצל המתחרים העסקיים של החברה".

לדברי שטרוזברג, "ההסכם החדש יסייע לחברה להשיג את יעדי הרווחיות והצמיחה באמצעות תפיסת העסקה מתקדמת, אפשור ניהולי וקצבי עבודה מהירים יותר. ההסכם מהווה שלב נוסף בהחלת האסטרטגיה העסקית של תע"א שכוללת חדירה לשווקים חדשים, צמיחה בשווקים קיימים ופיתוח של תחומי פעילות חדשים".

יו"ר הוועד, כץ התייחס אף הוא להסכם החדש ומסר: "הוועד מבין את אילוצי השוק התחרותי וכחברה עסקית תחרותית שמתמודדת בשווקים גלובאליים, על התע"א להיות מסוגלת לגייס ולתגמל את המשווקים שלה תוך הצבת יעדים ומתן תגמול הולם למי שעומד בהם. בדרך זו נוכל לקלוט ולשמר את המשווקים המתאימים ביותר לחברה ולהגדיל את היקף העסקאות שלה", אמר.

המו"מ שקדם לחתימה על ההסכם שצפוי להיטיב עם עובדי מערך השיווק של החברה, התקיים חרף הודעת הוועד שבראשות כץ מלפני כחודש וחצי על השהיית השיחות עם הנהלת החברה במטרה להגיע להבנות להסכם עבודה קיבוצי חדש בתע"א, שיחליף את ההסכם הנוכחי שגובש בשנות ה-70'.

ההחלטה להשהות את המו"מ לקראת הסכם עבודה חדש התקבלה בוועד במחאה על קידום המהלכים להנפקת 25% ממניות התע"א לציבור. כץ אמר אז בהתייחס לנושא כי מתווה ההנפקה הנוכחי לא מסיר רגולציות שמקשות על החברה בהיותה חברה ממשלתית, ובהן הגבלות שכר מצד הממונה על השכר באוצר.