סוף למשבר בהדסה? זאב רוטשטיין ימשיך לנהל את ביה"ח, אך לא יעסוק בתרומות

זו ההחלטה שגובשה בישיבה משותפת של משרדי האוצר, הבריאות, וארגון נשות הדסה •  עוד סוכם, כי ארגון נשות הדסה יוביל וינהל את כל נושא התרומות, ויהיה הגורם היחיד שינהל את הנכסים בהם יש לו זכויות

זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

ד"ר זאב רוטשטיין ימשיך לנהל את ביה"ח הדסה, אך לא יעסוק בתרומות לביה"ח, אלא רק בניהולו. זו ההחלטה שגובשה בישיבה משותפת של משרדי האוצר, הבריאות, וארגון נשות הדסה.

הקרע בין הארגון לבין רוטשטיין, נפער בעקבות אירוע שהתרחש באחרונה בכנס התרמה של הארגון לביה"ח, שהביא את ארגון נשות הדסה לדרוש את הדחתו של רוטשיין מניהול ביה"ח, וזאת על אף שרק לפני חודש הן אישרו את המשך כהונתו. לטענת הארגון, ב"מכתב ההדחה" ששיגרו לרוטשטיין, במהלך אירוע להתרמת ביה"ח במיאמי, התבטא רוטשטיין בבוטות כלפי ארגון נשות הדסה וחברותיו, ובכך לטענתן, חיבל במאמציהן להשיג תרומות לביה"ח.

למרות שמשרדי האוצר והבריאות לא גיבו את דרישת הארגון להדיח את רוטשטיין, הרי שהם חששו כי בתרחיש כזה, תיפגע תוכנית ההבראה של ביה"ח, המסתיימת בסוף 2020. על רקע זה, ניסו שני מנכ"לי המשרדים לפתור את המחלוקת שהתגלעה.

במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול (ד') במשרדו של מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, שבה לקחו חלק גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימנטוב, ארגון נשות הדסה, יו"ר דירקטוריון הדסה, ארז מלצר, וכן רוטשטיין עצמו, סוכם כי רוטשטיין ימשיך בתפקידו, ויעסוק בניהול בית החולים והשלמת יישומו של הסכם ההבראה, וכן היערכות לתקופה שתחל מתום תקופת ההסכם. עוד סוכם, כי ארגון נשות הדסה יוביל וינהל את כל נושא התרומות, ויהיה הגורם היחיד שינהל את הנכסים בהם יש לו זכויות.

נשות הדסה הדגישו את החשיבות במחוייבות ארוכת טווח מצד המדינה, והמשך התמיכה התקציבית, כמו גם את הצורך בבניית מבנה ארגוני שיבטיח המשכיות ניהולית תקינה של הדסה.

באב"ד אמר, כי יציבותו והמשך צמיחתו של הדסה נמצאים בראש סדר העדיפות. בר סימנטוב אמר כי התקבלה ההחלטה הנכונה עבור ביה"ח, הנדרש ליציבות ניהולית בתקופה מורכבת זו - הן מבחינת ביה"ח והן מבחינת מערכת האשפוז.

נשיאות ארגון הדסה, אלן הרשקין ורודה סמלואו, אמרו בתום הפגישה, כי הן מברכות על המחוייבות שהביעו מנכ"לי האוצר והבריאות כלפי ביה"ח והמשך התמיכה בו. הן הוסיפו כי "תפקיד המנכ"ל הוא אחד ויחיד: לנהל את ביה"ח על הצד הטוב ביותר".