מנורה תעמיד קו אשראי צרכני בסך 90 מיליון שקל לחברת ההלוואות בלנדר

זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש במבנה זה בישראל להעמדת קו אשראי עתידי • בלנדר מדווחת כי בשנה האחרונה חצתה את רף ה-350 אלף לקוחות רשומים וכ-35 אלף לקוחות משלמים

שימוש באשראי גם בעסקאות קטנות/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
שימוש באשראי גם בעסקאות קטנות/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

פלטפורמת ההלוואות בלנדר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מנורה מבטחים במסגרתו תעמיד חברת הביטוח וההשקעות לרשות בלנדר קו אשראי לשם העמדת הלוואות צרכניות לציבור הישראלי בהיקף של 90 מיליון. מנורה מבטחים תבצע את ההלוואות באמצעות חברה ייעודית (SPV), ובנוסף תקבל החברה הייעודית הלוואה נחותה בהיקף של 10 מיליון שקל.

זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש במבנה זה בישראל להעמדת קו אשראי עתידי, בשונה מקניית פורטפוליו קיים. את העסקה יזמה והובילה חברת אקטיב חיתום בניהולו של עומרי לוי.

בלנדר מדווחת כי בשנה האחרונה חצתה את רף ה-350 אלף לקוחות רשומים וכ-35 אלף לקוחות משלמים. בלנדר העמידה עד היום מעל 500 מיליון שקל בהלוואות, ומעמידה כ-1,000 הלוואות בחודש בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים, כך מסרה החברה.

קו אשראי שמנורה תספק נועד לתת מענה לבתי עסק המאפשרים ללקוחותיהם לשלם עבור המוצרים או השירותים שהם רוכשים באמצעות בלנדר. בית העסק מקבל מבלנדר במועד החתימה על העסקה את מלוא סכום הרכישה. הרוכש משלם עבור הרכישה באמצעות הלוואה שלקח ומחזיר בתשלומים חודשיים בפריסה לתקופה לפי בחירתו, ועד 3 שנים, כאשר במקרים רבים בית העסק מסבסד לרוכש חלק מעלויות ההלוואה. הלוואות בנקודות מכירה נפוצות מאוד בארה"ב ואנגליה לשם רכישת מוצרים ובלנדר שמחה להוביל את התחום בישראל.

בלנדר, בראשות ד"ר גל אביב (מנכ"ל), בועז אביב (סמנכ"ל טכנולוגיות) וברק גור (סמנכ"ל מוצרים), נוסדה בשנת 2014. משרדי החברה ממוקמים ברמת גן והיא מעסיקה כ-55 עובדים בישראל ובסניפי החברה בחו"ל. נכון להיום העמידה החברה, המפוקחת על ידי רשות שוק ההון, כחצי מיליארד שקל באשראי צרכני.