סקר שנערך בהודו מצא כי כיבוי הטלפון מעורר רגשות שליליים

הסקר נערך ע"י יצרנית הסמארטפונים הסינית Vivo וחברת Cybermedia Research ותוצאותיו דווחו באתר קוורץ • הסקר, שנערך בקרב אלפיים אנשים, מצא כי כיבוי המכשיר הסלולרי העלה אצלם בעיקר רגשות שליליים

אילוסטרציה/Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
אילוסטרציה/Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

סקר שנערך בהודו בקרב אלפיים אנשים מצא כי כיבוי המכשיר הסלולרי העלה אצלם בעיקר רגשות שליליים. 30% מהמשיבים שניסו להתנתק מהנייד דיווחו כי הרגישו עצב, ו-19% דיווחו על שיעמום. לעומת זאת, רגשות כמו שלווה דווחו ע"י רק 18% מאלו שניסו לכבות את הנייד, 14% דיווחו כי הרגישו "מצוין" ו-12% דיווחו על רוגע. הסקר נערך ע"י יצרנית הסמארטפונים הסינית Vivo וחברת Cybermedia Research ותוצאותיו דווחו באתר קוורץ.

כשנשאלו למה הם לא רוצים לכבות את הטלפונים שלהם, 21% מהמשיבים על הסקר אמרו כי הם רוצים להישאר מעודכנים תמיד, 12% אמרו כי הם חוששים לפספס הודעות שנוגעות לעבודה, 10% רוצים להישאר פעילים ברשתות חברתיות ו-9% חוששים מאיבוד קשר עם חברים.

"סמארטפונים נמצאים היום בכל דבר בחיינו, בין אם זה כדי לתקשר עם חברים ובני משפחה, לאכול בחוץ או אפילו כדי לטייל או למצוא בידור", אמר ניפון מריה, מנהל אסטרטגיית המותג עבור ויוו הודו, לאתר קוורץ. "בזמן שהדור ש'נולד ברשת' גדל, מתקיים שינוי חברתי מהותי, שמגדיר מחדש מערכות יחסים, אינטראקציות ואת המרקם של רגשות ויחסים אנושיים".

מריה הוסיף כי "הודים מבלים שליש משעות הערות שלהם - 1,800 שעות בשנה - בטלפון שלהם. וכמעט 80% מהמשיבים על הסקר מחשיבים את הטלפון שלהם כעוד אחת מהגפיים שלהם".

78% מהמשיבים אמרו כי הדבר האחרון שהם רואים לפני השינה ומיד אחרי שהם מתעוררים הוא הסמארטפון, ושלושה רבעים מתוכם אמרו כי הם בודקים את הטלפון שלהם במהלך חצי השעה לאחר שהתעוררו - 20% מהם בודקים אותו תוך 5 דקות מההתעוררות, 32% בודקים אותו תוך 15 דקות, ו- 22% בודקים אותו תוך 30 דקות. 12% אמרו כי הם בודקים אותו תוך שעה.

לפי הסקר, אחד מכל ארבעה משתמשים חווה בעיה בריאותית כלשהי הנובעת משימוש מוגזם בטלפון.

"בעוד שהסמארטפון ימשיך להיות המכשיר העיקרי שאנו משתמשים בו, משתמשים הבינו שלכבות אותו מדי פעם יטיב עם בריאותם", אמר פרבהו רם, ראש חטיבת מודיעין תעשייתי בחברת CMR, לקוורץ. 33% מאלו שחוו בעיה בריאותית הנוגעת לשימוש בספארטפון דיווחו על ראייה חלשה, 25% על כאבי ראש קלים, ו-6% על דפוסי שינה לא סדירים.

בנוסף, הסקר הצביע על ירידה במפגשים פנים אל פנים עם חברים ומשפחה, בקרב ההודים. לפי הסקר, 41% מההודים אמרו כי פגשו משפחה וחברים מספר פעמים בשבוע לפני 10 שנים, ואילו היום רק 32% פוגשים אותם בתדירות כזו. 25% מההודים אמרו כי פגשו משפחה וחברים פעם בשבוע לפני עשר שנים, לעומת 16% היום. לעומת זאת, שיעור האנשים שאמרו כי הם עורכים מפגשים כאלו לעתים נדירות עלה - 7% לפני עשר שנים לעומת 29% היום. אחד מכל שלושה משיבים הודה כי הוא לא יכול אפילו לקיים שיחה של חמש דקות עם חברים או משפחה מבלי לבדוק את הטלפון.