בתו של סולימאני: "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר כשאבי מת"

עשרות אלפים יצאו לרחובות טהראן להלווייתו של קאסם סולימאני • "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר עם הריגתו והפיכתו של אבי לשאהיד", אמרה זיינאב סולימאני, בתו, בנאומה בטלוויזיה הציבורית באיראן

בכירי השלטון באיראן בהלוויית קאסם סולימאני / צילום: רויטרס
בכירי השלטון באיראן בהלוויית קאסם סולימאני / צילום: רויטרס

עשרות אלפי איראנים מילאו את רחובות טהראן הבוקר (ב') לכבוד הלווייתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, שחוסל בידי חיל האוויר של ארה"ב בשבוע שעבר. בתו של סולימאני כבר ציינה כי מותו יביא "יום קודר" עבור ארה"ב.

"טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר עם הריגתו והפיכתו של אבי לשאהיד", אמרה זיינאב סולימאני בנאומה בטלוויזיה הציבורית באיראן, לאחר שנשיא ארה"ב סיפר כי הוא הזמין את חיסולו של אביה הגנרל האיראני.

בטהראן הבטיחו לנקום את מותו של סולימאני, מי שעמד מאחורי האסטרטגיה של איראן להרחיב את השפעתה באיזור אגן הים התיכון ונחשב בעיניי איראנים רבים כגיבור לאומי. בתגובה לאיומיה של איראן לנקמה, נשיא ארה"ב טראמפ איים כי יפגע בלא פחות מ-52 אתרים איראניים, כולל אתרי תרבות, זאת אם תהיה מתקפה איראנית על נכסים אמריקאים. הודעת טראמפ רק העמיקה את המשבר ההולך ומסלים במזרח התיכון.

כמות בני האדם שנאספה ברחובות בירת איראן הבוקר הזכירה לכתבי הטלוויזיה את מסות האנשים שיצאו לרחובות בשנת 1989, להלווייתו של האייטולה חומייני שייסד את הרפובליקה האיסלאמית.

ארונותיהם של סולימאני ומנהיג המיליציה העיראקית אבו מהאדי אל-מוהנדיס, שגם נהרג בהתקפה האמריקאית ביום שישי האחרון, הוסעו ברחובות הראשיים של טהראן מול המונים אבלים, חלקם צועקים "מוות לאמריקה!".

את התפילות לזכרו של סולימאני בטהראן הוביל האייטולה עלי חמינאי, שנחשב באיראן לאדם היחיד שיותר בכיר מהגנרל המת. עוד נכחו בהלוויה איסמעיל הנייה, ראש חמאס, שאמר כי הוא מכריז על סולימאני כ"שאהיד של ירושלים".