חברת סונוס תובעת את גוגל בטענה שהעתיקה את הטכנולוגיה שלה הנוגעת לרמקולים חכמים

יצרנית הרמקולים החכמים סונוס דורשת את הפסקת המכירה של הרמקולים החכמים, הסמארטפונים והלפטופים של גוגל בארה"ב, בנוסף לפיצוי כספי

הרמקול של גוגל / צילום: Shutterstock
הרמקול של גוגל / צילום: Shutterstock

יצרנית הרמקולים החכמים סונוס תובעת את גוגל בטענה כי השתמשה ללא רשות בטכנולוגיה שסונוס פיתחה ושמוגנת בפטנטים, ברמקולים חכמים שפיתחה. סונוס דורשת את הפסקת המכירה של הרמקולים החכמים, הסמארטפונים והלפטופים של גוגל בארה"ב, בנוסף לפיצוי כספי.

"גוגל העתיקה את הטכנולוגיה שלנו, שמוגנת בפטנט, ביודעין ובבוטות, כשיצרה את מוצרי האודיו שלה", הצהיר מנכ"ל סונוס, פטריק ספנס. הוא הוסיף כי בעוד שהחברה עדיין מחשיבה את גוגל ל"שותפה חשובה" שלה, שני הצדדים לא הצליחו למצוא פתרון למחלוקת ביניהן.

גוגל הכחישה את טענות סונוס והצהירה כי היא "מאוכזבת מכך שסונוס תובעת את החברה, במקום להמשיך במשא-ומתן מולה".

לפי התביעה, גוגל נחשפה ורכשה ידע אודות הטכנולוגיה של סונוס, שמאפשרת להאזין למוזיקה מחדרים שונים בבית, ב-2013, בזכות שיתוף-פעולה בין שתי החברות, במסגרתו שירות הזרמת המוזיקה של גוגל שולב ברמקולים של סונוס.

בתביעה נכתב כי "רק שנתיים לאחר מכן, ב-2015, גוגל החלה להפר את הפטנטים של סונוס כשהשיקה את המוצר הראשון שמנגן שמע במספר חדרים באופן אלחוטי - Chromecast Audio. מאז 2015 הניצול של גוגל את הטכנולוגיה של סונוס רק המשיך להתפשט, כאשר גוגל הרחיבה את השימוש באותה מערכת שמע ליותר מ-12 מוצרים שונים". לסונוס יש מעל 750 פטנטים בארה"ב הנוגעים לטכנולוגיית שמע, לפי דברי החברה בתביעה.

סונוס טוענת בנוסף כי לאחר שגוגל העתיקה את הטכנולוגיה שלה, היא גם "סבסדה את מחירי המוצרים שהפרו את הפטנטים", ובכך פגעה בסונוס - רמקולים של סונוס עולים לרוב מאות דולרים, בעוד שגרסות מסוימות של הרמקולים החכמים של גוגל עולות 35 דולר בלבד.

עוד טוענת סונוס כי העלתה בפני גוגל טענות על הפרת פטנטים כבר באוגוסט 2016, ופעמים רבות מאז, אך גוגל רק המשיכה לייצר מוצרים נוספים שהשתמשו בטכנולוגיית החברה.

סונוס בנתה לעצמה שם בזכות הפיתוח של רמקולים שהקלו על אנשים לנגן מוזיקה בחדרים שונים בבית באופן אלחוטי. גוגל ואמזון נכנסו לשוק אחריה והציגו רמקולים חכמים עם יכולות דומות. לפי נתוני Strategy Analytics, סונוס מכרה 6.1 מיליון רמקולים חכמים במהלך 12 החודשים שהסתיימו בספטמבר האחרון, לעומת מכירות של 10.5 מיליון רמקולים חכמים לאמזון ו-6 מיליון שמכרה גוגל - בתקופה של 3 חודשים בלבד שנגמרו בספטמבר.

בעוד שסונוס לא תובעת את אמזון כרגע, היא רומזת בתביעה כי גם היא מפרה פטנטים שלה. לפי דיווח של "ניו יורק טיימס", סונוס לא רוצה להסתכן בכך שתתבע את שתי החברות בו-זמנית. "הרמקולים החכמים של המותג אמזון אקו וטכנולוגיית נגינת המוזיקה בחדרים השונים בה אנו משתמשים פותחו באופן עצמאי על-ידי אמזון", נמבע מהחברה ל-CNBC.