מניית פריון מזנקת ב-10%: רוכשת את Content IQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר

החברה הנרכשת, שמספקת למפרסמים כלים לניתוח קמפיינים, סיימה את 2019 עם הכנסות של 39 מיליון דולר ורווח נקי של 5.5 מיליון דולר • בשנה האחרונה עלתה מניית פריון ב-184%

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

מנייתה של חברת האינטרנט הישראלית פריון נטוורק  זינקה היום בכ-13% במחזור ער בבורסת תל אביב, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי תרכוש את חברת Content IQ (חברת CIQ) הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר.

פריון תשלם 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים ב-CIQ. יתרת הסכום, כ-47 מיליון דולר, תועבר בכפוף לביצועיה הכספיים של CIQ, הכוללים יעד הכנסות מצרפיות של 158 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מצרפי של יותר מ-17 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. בשנה האחרונה רשמה מניית פריון עלייה של 184% ושוויה של החברה הגיע לכ-817 מיליון שקל.

לפי הדיווח של פריון, CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת למפרסמים, למותגים ולאתרי תוכן כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים להם לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה בניו יורק ובמשרדיה בתל אביב וברומניה. CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר.

פריון, שאותה מוביל המנכ"ל דורון גרסטל, מספקת תוכנות ושירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה (ניהול הכנסות) שלהן, כשבמקביל היא גם עוסקת בפיתוח ובהפצה של קמפיינים פרסומיים. גרסטל ציין היום כי "מותגים נאלצים להתמודד מול קושי גובר בפנייה אפקטיבית לצרכנים, ולכן נדרשת גישה חדשה. הם זקוקים ליכולת להגיע לקהלים רלוונטיים ולפקח ביעילות על סביבת הפרסום במדיה. הפתרון של CIQ ממלא צורך זה ומספק לפריון טכנולוגיה המעניקה לאתרי תוכן ומותגים את הכלים שהם זקוקים להם כדי להצליח באתגרי העולם הדיגיטלי".

פריון העלתה שוב תחזית שנתית

בשבוע שעבר העלתה פריון, בפעם השלישית בשנה האחרונה, את תחזית ה-EBITDA המתואם לשנת 2019, והנהלת החברה מצפה כעת ליותר מ-30 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-27-25 מיליון דולר. בחברה ציינו כי השיפור ברווח EBITDA נובע מהכנסות גבוהות מהצפוי. הדוחות הכספיים לסיכום 2019 יפורסמו ב-12 בפברואר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 הסתכמו הכנסות פריון ב-183 מיליון דולר - עלייה של 1.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 7 מיליון דולר לעומת 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים הסתכם ב-12.8 מיליון דולר, לעומת כ-12 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

גרסטל, לשעבר מנכ"ל פאנאיה וסינרון, מונה למנכ"ל פריון בתחילת 2017, לאחר שהמנכ"ל הקודם, ג'וזף מנדלבאום, פרש בעקבות מאבק מצד בעלי מניות מיעוט בחברה. מאז הוביל גרסטל מהלך של התייעלות בחברה, בדגש על הפחתת החוב שלה והעלאת הרווחיות. בשנה וחצי שלאחר מינויו, צנחה מניית פריון בקרוב ל-60% (עד למאי 2018), אבל מאז שינתה המניה כיוון ורשמה עלייה של יותר מ-300%.