פסילת היבא יזבק, האם הפעם תיפסל חברת הכנסת הצעירה מבל"ד

ח"כ אופיר כץ מן הליכוד הודיע הערב כי יגיש מטעם הליכוד בקשה לפסול אישית את ח"כ יזבק מן הרשימה המשותפת, חברת בל"ד, וזאת בשל תמיכה והזדהות עם מחבלים • אחמד טיבי יו"ר הסיעה המשותפת: מנסים לפסול אותה בגלל דברים שאמרה לפני שנכנסה לכנסת

חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת / צילום: איל יצהר, גלובס
חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת / צילום: איל יצהר, גלובס

במערכת הבחירות מועד ב', לא הוגשה בקשה לפסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד (חלק מסיעת הרשימה המשותפת) אלא נעשה ניסיון להביא לפסילת מפלגת בל"ד כולה, דבר שלא צלח.

הפעם, בבחירות מועד ג', הדברים עשויים להתנהל אחרת.

ח"כ אופיר כץ מן הליכוד הודיע הערב (מוצאי שבת) כי יגיש מטעם הליכוד בקשה לפסול אישית את ח"כ יזבק מן הרשימה המשותפת, חברת בל"ד.

כץ ציין בבקשתו שיזבק, "תומכת באופן סיסטמטי לאורך שנים בטרוריסטים ובמרגלים אשר ביצעו פשעים נוראיים כלפי מדינת ישראל ותושביה. אין מקום בכנסת ישראל למי שתומכת ברוצח משפחות שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 עם כת של רובה, במרגלים לטובת ארגון הטרור חיזבאללה ובמחבלים שיורים לעבר אזרחים".

כץ הפנה בבקשתו להודעות התמיכה שפרסמה יזבק ברשתות החברתיות למחבל סמיר קונטאר ולמרגל אמיר מח'ול.

באשר לקונטאר, יום לאחר חיסולו ב-20 בדצמבר 2015, יזבק פרסמה את תמונתו וכתבה לצידה, "קונטאר הלוחם השהיד".

באשר למח'ול, ביום שחרורו פרסמה יזבק תמונה משותפת וכתבה, "אחרי תשע שנים בכלא אמיר מח'ול בין בני עמו, מזל טוב". 

רק לפני כמה ימים ב-1 בינואר 2020 פרסמה יזבק תמונה שלה לצידו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ראאד סלאח, המסיים בימים אלה לרצות עונש מאסר בגין הסתה ותמיכה בטרור. לצד התמונה כתבה יזבק שסלאח הוא "מאנשיה" ובירכה על שחרורו הקרוב.

כץ מביא בבקשתו מספר דוגמאות נוספות להזדהות של יזבק עם טרוריסטים.

בימים האחרונים מתפרסם כי גם "ישראל ביתנו" ו"כחול לבן" יתמכו בבקשת הפסילה של יזבק. יצוין שהצבעה בוועדת הבחירות על פסילת ח"כ עשויה לעבור ולאחר מכן תגיע לבית המשפט העליון באופן אוטומטי.

ח"כ אחמד טיבי יו"ר הסיעה המשותפת אמר הערב: "תמיכה אפשרית של כחול לבן בפסילתה של ח"כ יזבק תהיה התפתחות חמורה ושלילית ותהווה עקיפה של הליכוד מימין". 

מוקדם יותר צייץ טיבי: "הכנסת שהצדיעה למאיר הרציון ששחט וטבח במשפחה בדואית במו ידיו מתאמצת לפסול את ח"כ היבה יזבק בגלל שיתוף פוסט לפני שנכנסה לכנסת. היבה היא חברת כנסת חרוצה ונבחרת ציבור המשרתת את בוחריה נאמנה".