"הניו יורק טיימס" תומך באליזבת וורן ואיימי קלובשר לנשיאות ארה"ב

בעיתון כתבו כי החליטו לתמוך בשתי מועמדות דמוקרטיות לנשיאות ולא רק באחת, מאחר ש"ברגע הרה-גורל זה, גם המודל הרדיקלי וגם המודל הריאליסטי זקוקים לשיקול רציני מחדש" • "מי ייתן והטובה ביותר תנצח"

אליזבת' וורן ואיימי קלובושר / צילומים: רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אליזבת' וורן ואיימי קלובושר / צילומים: רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מערכת "הניו יורק טיימס" הודיעה אתמול על תמיכה בשתי מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות השנה: הסנאטוריות אליזבת וורן ואיימי קלובשר. מדובר בדחיפה משמעותית לשתי הנשים היחידות שנשארו במרוץ על תפקיד המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בחודש הבא תתקיים אסיפת הבחירה הראשונה באיווה, שבה ייבחר הנציג הדמוקרטי מטעם המדינה הראשונה (איווה) לנשיאות. 

"וורן וקלובשר הן שתי המועמדות הדמוקרטיות שהכי מתאימות כדי להוביל את העימות הזה", נכתב במאמר מערכת של העיתון. "מי ייתן והטובה ביותר תנצח". 

הטיימס כתב שהבחירה בוורן ממסצ'וסטס וקלובשר ממינסוטה על פני מועמדים אחרים במרוץ הדמוקרטי נבעה מכך ש"ברגע הרה-גורל זה, גם המודל הרדיקלי וגם המודל הריאליסטי זקוקים לשיקול רציני מחדש. מסיבה זו אנחנו חורגים מהמוסכמה ומעניקים את תמיכתנו לא למועמדת אחת, אלא לשתיים".

במאמר מערכת נאמר ש"הסנאטורית וורן היא מספרת סיפורים מוכשרת ואדריכלית מבריקה של רגולציה". לגבי קלובשר, נכתב במאמר הדעה כי "לסנאטורית קלובשר יש רזומה ארוך בסנאט, ומוניטין שהופך אותה לסוגרת עסקאות מעולה. היא הראתה שהיא יכולה לאחד את המפלגה, ואולי גם את האומה".

עורכי העיתון נפגשו בדצמבר עם תשעה מהמועמדים המובילים למינוי הדמוקרטי. שלושה מועמדים אחרים, טלסי גבארד, מייקל בלומברג וג'וליאן קסטרו, הוזמנו לפגישות, אך לא הגיבו. הסנאטורית קמאלה האריס מקליפורניה פרשה מהמרוץ לפני הפגישה במערכת העיתון. הסנאטורית קורי בוקר נפגשה עם עורכי העיתון, אך פרשה לאחר מכן.

בתגובה לתמיכת "הניו יורק טיימס" צייצה קלובשר אמש בטוויטר: "כבוד גדול!".

וורן הגיבה בציוץ ארוך יותר: "אני מניחה שאיימי קלובשר ואני לא הפסדנו שום בחירות ולא הפסדנו שום תמיכה של הניו יורק טיימס". היא התייחסה להתבטאות שלה בעימות הטלוויזיה בשבוע שעבר, שבה היא ציינה ש"כל המועמדים הגברים הפסידו ביחד עשר מערכות בחירות, ואילו שתי הנשים מעולם לא הפסידו מערכת בחירות".

לפני הודעת התמיכה של העיתון, וורן הייתה האשה היחידה עם שיעורי תמיכה דו-ספרתים במפלגה בסקרים הארציים. סקר עדכני של "CNN" ועיתון באיווה הראה מאבק צמוד בין ארבע מתמודדים במדינת איווה: וורן, ברני סנדרס, פיט באטיג'יג (לשעבר ראש עיר במדינת אינדיאנה) וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. באותו סקר, וורן וסנדרס הגיעו לכמעט תיקו כבחירה הראשונה של הנשים שצפויות להשתתף אסיפת הבחירה באיווה. סנדרס ובאטיג'יג היו הבחירות המובילות בין הגברים הדמוקרטים. קלובשר פיגרה אחר ביידן ב-6%.

באופן חריג השנה, הבחירה של עורכי "הניו יורק טיימס" נחשפה דווקא בסדרת The Weekly של ערוץ פוקס. התוכנית תיארה את תהליך הבחירה, שבדרך כלל נעשה בדלתיים סגורות. הצופים יכלו לראות קטעים מהראיונות של העיתון עם המועמדים ומהדיונים במערכת על כל מועמד. ה"ניו יורק טיימס" מפרסם במי הוא תומך לנשיאות מאז 1860. ב-2016 הבחירה הייתה הילארי קלינטון.