אקסלרטור מאסצ'אלנג' ישראל ישתף פעולה עם תאגיד המוזיקה יונברסל

תאגיד המוזיקה העולמי יוניברסל השיק ב-2017 תוכנית לשיתופי פעולה עם מאיצים טכנולוגיים ברחבי העולם, ומאסצ'אלנג' הוא המאיץ הישראלי הראשון המשולב בתוכנית זו, לצד עשרה מאיצים אחרים מרחבי העולם

מוזיקה / צילום: שאטרסטוק
מוזיקה / צילום: שאטרסטוק

האקסלרטור מאסצ'אלנג' ישראל, הפועל בירושלים ומהווה חממה למיזמים ישראלים ובינלאומיים, והוא חלק מרשת מאיצי מאס צ'לנג' העולמית שמקורה בבוסטון, הודיע על שיתוף פעולה עם תאגיד המוזיקה העולמי יוניברסל.

התאגיד השיק ב-2017 תוכנית לשיתופי פעולה עם מאיצים טכנולוגיים ברחבי העולם, ומאסצ'אלנג' הוא המאיץ הישראלי הראשון המשולב בתוכנית זו, לצד עשרה מאיצים אחרים בארה"ב, גרמניה, סין, קוריאה, צרפת, בלגיה ואוסטרליה. מטרת התוכנית היא לתמוך בחדשנות פורצת דרך בתעשיית המוזיקה העולמית. חברות הקלטה והפצת מדיה ומוזיקה כמו יניברסל, עדיין נמצאות בתהליך של התאמת המודלים העסקיים שלהן לעידן של צריכת מדיה בסטרימינג.

יוניברסל ומאסצ'אלנג' יעבדו ביחד באיתור וטיפוח סטרטאפים ישראלים הממוקדים בחדשנות בתעשיית המוזיקה והבידור במטרה להביאם להשגים גלובליים.

טוהין רוי, סגן נשיא בכיר בתחום הדיגיטל והחדשנות ביוניברסל, אמר בראיון שנערך עמו עם השקת הרשת, כי: "לתעשיית המוזיקה יש בעיה של מחסור ביזמים ואנשים עם חשיבה עסקית. לפני 15 שנה בסן פרנסיסקו הייתה פעילות יזמית רבה בתחום, אך כאשר ההכנסות ממוזיקה החלו לרדת, והמשקיעים החליטו שהתחום 'קשה' בגלל סוגיות של זכויות יוצרים מחד וחוסר היכולת לשמור עליהן מאידך, העניין בתחום פחת". היום ההכנסות ממוזיקה שוב בעליה, ורוי מאמין שהגיע הזמן להשקיע שוב. "אבל זה לא יקרה אם לא נטפח את הכישרונות בתחום".

הוא ציין כי: "למרות שחברות המוזיקה הגדולות מתחרות על החוזים עם היוצרים, הן גם משתפות פעולה כדי ליצור אקוסיסטם יזמי".

בנוסף לרשת המאיצים, ליוניברסל ישנה גם חדשנות פנימית באולפנים כולל מאיץ משלה באולפני אבי רוד, היא מציעה שימוש בתכנית שלה במחירים מסובסדים לסטארט אפים ועורכת האקתונים.

"אנחנו מאושרים לקבל את מאסצ'אלנג' כחברה ברשת האקסלרטורים הגלובליים של יוניברסל" אמר רוי השבוע.. "למסצ'אלנג' ישראל, כמו למאסצ'אלנג' העולמית, יש פעילות מרשימה בקידום חדשנות והבאתה להצלחה עולמית". "אנו מצפים כי העבודה המשותפת שלנו תחזק ותייצר דור חדש של חברות הזנק בתחום הטכנולוגיה לתעשיית הבידור העולמית".

יונית סירקין, מנכ"ל מאסצ'אלנג' ישראל, אמרה כי: "תאגיד המוזיקה יוניברסל נמצא בחזית הטכנולוגיה בתחום התרבות, והבידור מזה עשרות שנים. אנחנו גאים ומקדמים בברכה את כניסת יוניברסל לישראל ומצפים לתרומתה לקהילת החדשנות שלנו".

בימים אלו מתקיימת ההרשמה למחזור ההאצה החמישי של מאסצ'אלנג' ישראל. מהנתונים שהצטברו מארבעת המחזורים הראשונים עולה כי עד היום גויסו כ-300 מיליון דולר על ידי חברות הזנק ויזמים של מאסצ'אלנג' ישראל. החברות שהשתתפו בארבעת התוכניות יצרו 1800 משרות ישירות וכ- 10,000 מקומות עבודה ועקיפים.

התוכניות של מאסצ'אלנג' מאופיינות באחוז גבוה של נשים - 40% מהחברות משתתפות בתוכניות של מאסצ'אלנג' בישראל הוקמו על ידי אישה אחת לפחות. 87% מהחברות שהשתתפו בתוכניות של מאסצ'אלנג' ישראל עדיין פעילות.

היזמים המצטיינים בתוכנית של מאסצ'אלנג' ישראל יזכו בנסיעת לימוד בארצות הברית לסדרה של מפגשים אסטרטגים עם משקיעים, שותפים אסטרטגיים ולקוחות פוטנציאליים. כמו כן יכולים היזמים המצטיינים לזכות בפרס כספי המגיע לעד לחצי מיליון שקלים .