עכשיו זה רשמי: אפספלייר גייסה 210 מיליון דולר

החברה, שבודקת יעילות של קמפיינים שיווקים, ביצעה סבב גיוס לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר בהובלת הקרן האמריקאית ג'נרל אטלנטיק

חברת AppsFlyer (אפספלייר) הודיעה היום (ג') באופן רשמי על גיוס של 210 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק, שהשקיעה בעבר בחברות פייסבוק, סלאק ו-Airbnb, והשקיעה עד כה רק בחברה ישראלית אחת - ריסקיפייד. דיווחים אודות סבב הגיוס הנוכחי פורסמו כבר בסוף אוקטובר.

לפי החברה, הגיוס התבצע לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר לפני הכסף, והשתתפו בו גם המשקיעים הנוכחיים בחברה - דויטשה טלקום, גולדמן זאקס, והקרנות קומרה, פיטנגו ומאגמה. החברה גייסה במהלך השנים 294 מיליון דולר.

אפספלייר, שפיתחה כלים לניתוח יעילות של קמפיינים שיווקיים במובייל ובדסטופ, הוקמה ב-2011 על ידי המנכ"ל אורן קניאל וסמנכ"ל הטכנולוגיות רשף מן. בחברה מועסקים 850 עובדים, גידול של פי ארבעה בשלוש שנים. כ-300 מהעובדים מועסקים במחקר ובפיתוח ובמוצר.

חברה מספרים כי הגיעו באחרונה להכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של 150 מיליון דולר. "אנחנו מפרסמים את ה-ARR שלנו כי אנחנו רוצים שיהיה ברור לשוק - ללקוחות פוטנציאליים, עובדים, פרטנרים ומשקיעים - כמה העסק שלנו משמעותי", אמר קניאל. "עובד שבא אלינו לא יודע כמה החברה יציבה, ולקוחות משמעותיים לא יקנו מסטארט-אפ כי זה רגיש מדי". לגבי רווחיות אומר קניאל כי החברה "די מאוזנת", אך באחרונה קיבלו החלטה להאיץ את קצב הצמיחה כדי לנצל הזדמנויות.

קניאל ציין כי 30 אלף אנשי שיווק משתמשים במוצר של החברה. לחברה יש מעל 12 אלף לקוחות בהם מותגים כמו איביי, נייקי, HBO, וטנסנט הסינית.

"יכולת ניתוח מדויקת של קמפיינים שיווקיים הפכה לקריטית בתעשייה שלנו. בשנת 2019 לבדה, הלקוחות שלנו קיבלו החלטות בשווי 28 מיליארד דולר באמצעות הפלטפורמה שפיתחנו", אמר קניאל.

הוא הסביר כי הם עוזרים ללקוחות לדעת מה קרה עם המשתמשים שלהם, האם לאחר שהמשתמש ראה פרסומות, הוא הוריד אפקליציה וביצע רכישה. המודל העסקי של החברה הוא שירות כתוכנה (SaaS) והוא מבוסס בעיקר על חוזים שנתיים עם ארגונים גדולים (90% מההכנסות). בתחילת הדרך עיקר ההכנסות הגיעו משירות עצמי, שכלל תשלום בהתאם לזמן שימוש, בלי חוזה בכלל.

קניאל הדגיש כי הם לא מעבירים את מידע בין הלקוחות שלהם. "בטווח הקצר אנחנו אולי משאירים כסף על השולחן, אבל בטווח הארוך זה עדיף. חלק מהמתחרים שלנו כן עושים את זה", אמר.

מבחינת מתחרים, קניאל ציין כי יש שלוש מתחרות דומיננטיות, שאפספלייר יותר גדולה מכולן ביחד. "בשנתיים-שלוש האחרונות ההנהלות, ואפילו בדירקטוריון, החלו להבין שהמוצר הזה הוא לא גחמה אלא מוצר חשוב, ואז הם עוצרים לחשוב מה המוצר שייקח אותם קדימה - ברוב המוחלט של המקרים הם בוחרים בנו. רוב הלקוחות מגיעים אלינו והוצאות השיווק שלנו לא גבוהות, הן בעיקר על כנסי לקוחות וחינוך שוק".

צחי הלל, שותף מנהל בפיטנגו, ציין כי אפספלייר היא חברה גלובלית מהיום הראשון, וזה נתן ליתרון מבחינת הבנות הלקוחות והתאמת המוצר. "החברה מנוהלת מישראל וכמעט כל ההנהלה הבכירה מורכבת מישראלים שגדלו עם החברה מההתחלה. זה מראה שאפשר לעשות את זה, לבנות חברות גלובליות מישראל. בחברה גם השקיעו הרבה בתרבות ארגונית, ואם העובדים בחברה הם בראש מעייניך, אז זה מתורגם לכך שגם הלקוחות נמצאים בראש". פיטנגו השקיעה בחברה בסבב A , ובסבב הקודם נכנסה להשקעה בחברה גם קרן הצמיחה של פיטנגו.