משרד הבריאות מזהיר: יש להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין

בנוסף, משרד הבריאות קורא לישראלים השוהים בסין להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית במדינה ולכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר עד לבדיקת רופא • המועצה לצרכנות: אין לגבות דמי ביטול מנוסעים שמבטלים חבילות נופש לסין

בהלת הקורונה: תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס
בהלת הקורונה: תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס

"במסגרת הערכת מצב נוספת שקיימו היום במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט להמליץ לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין. במשרד ממליצים לא להגיע כלל למחוז חוביי בסין, וכי יש לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות על-ידי השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת", כך מפרסם היום (א') משרד הבריאות.

פרסום זה כנראה יסגור את ההתלבטות בקרב נוסעים ישראלים המתוכננים לצאת לסין, שעדיין לא שינו או ביטלו את טיסתם.

במשרד הבריאות מדגישים כי "מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ועם רשויות הבריאות בעולם".

הנחיות שמפרסם משרד הבריאות למקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין, קוראות לישראלים השוהים בסין להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית במדינה, לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר עד לבדיקת רופא. מי שסובל ממחלה נשימתית ושהה בסין, נקרא לדווח מיידית בכניסה למרפאה או לחדר מיון לפקיד הקבלה או לאחות על סימני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין בטווח של 14 יום טרם הופעת סמני המחלה.

במשרד הבריאות מדגישים כי כל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה - לא צריך להיבדק. עוד מציינים שם כי התיירת מסין שאושפזה בבית החולים ברשות הפלסטינית לא חולה בנגיף הקורונה. 

המועצה לצרכנות: אין לגבות דמי ביטול מנוסעים שמבטלים חבילות נופש לסין

בעקבות הודעת משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה וההמלצה להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין, מודיעה המועצה לצרכנות כי "לאור השינוי בנסיבות והמלצות משרד הבריאות להימנע כלל מנסיעה לסין בשל סכנת הידבקות בנגיף הקטלני, לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות נוצר מצב של כוח עליון (סיכול) המקנה לצרכנים שרכשו כרטיסי טיסה או חבילות נופש לחו"ל את הזכות לשנות או לבטל את העסקה באופן מלא כדי לא לסכן את בריאותם".

יצוין כי ארבע חברות התעופה שמפעילות קווים ישירים מתל-אביב להונג קונג ולסין (אל על, קתאי פסיפיק, היינאן איירליינס וסצ'ואן איירליינס) כבר הודיעו כי יאפשרו לנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לבטלם. הודעת המועצה לפיכך מתייחסת למארגני הנסיעות ולטיולים מאורגנים, כשהיא מצפה מהם לאפשר לכל הצרכנים לשנות או לבטל את טיסתם לסין מבלי לדרוש דמי שינוי או דמי ביטול, "לאור העובדה שהשינוי או הביטול נעשה בשל התפשטות נגיף הקורונה, ובהתאם להוראות המפורשות של משרד הבריאות. המועצה לצרכנות תסייע לכל צרכן שיידרש לשלם דמי ביטול או דמי שינוי לממש את זכויותיו".