וירוס הקורונה היכה באבגול: המפעל בסין עדיין מושבת, המניה צונחת

לפני פחות משבוע העריכה יצרנית הבדים הלא-ארוגים כי המפעל שלה ישוב לפעילות היום, בכפוף להחלטת הרשויות הסיניות • אבגול מעריכה כי "אם המפעל יחזור לפעילות ייצור רגילה ב-14 בפברואר, לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה"

חשש מהתפשטות וירוס הקורונה, סין / צילום: רויטרס
חשש מהתפשטות וירוס הקורונה, סין / צילום: רויטרס

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בסין ומחוץ לה, המפעל של יצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול בסין עדיין מושבת, כשהחברה דוחה את הערכתה לחזרה לפעילות "כרגיל" עד 14 בפברואר. לפני פחות משבוע העריכה החברה, כי המפעל שלה ישוב לפעילות היום, בכפוף להחלטת הרשויות הסיניות. הבוקר דיווחה אבגול לבורסה כי מושל מחוז חוביי, שבו נמצא המפעל, הודיע כי עסקים במחוז אינם רשאים לחזור לפעילות לפני 14 בפברואר.

מניית אבגול  הגיבה לדיווח בירידה של 6% היום והשלימה נפילה של 9% בארבעת ימי המסחר האחרונים - מאז דיווחה החברה לראשונה על עצירת הפעילות במפעל בסין. עם זאת, באבגול ציינו כי "החברה מעריכה שאם לא יחולו שינויים בהוראות הממשל, והמפעל יחזור לפעילות ייצור רגילה ב-14 בפברואר, לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה".

בינתיים, בכל אופן, מספר הנדבקים והמתים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה בסין ומחוצה לה ממשיך לטפס, ועדיין אין צפי למועד שבו מערכות הבריאות בסין ובעולם יוכלו לסמן על היציאה מההסגרים והבידודים שמטרתם לעצור את התפשטות הנגיף.

פעילותה של אבגול מתרכזת בייצור מוצרי בד לא-ארוג, המשמש חומר גלם לשוק מוצרי ההיגיינה - בעיקר לחיתולים חד-פעמיים, תחבושות חד-פעמיות לנשים, מוצרים רפואיים חד-פעמיים ומגבונים. החברה מעסיקה כיום כ-950 עובדים, ויש לה שישה אתרי ייצור - בארה"ב, בסין, ברוסיה, בישראל ובהודו. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-30 מדינות. נזכיר כי בדצמבר האחרון אבגול הודיעה על כוונתה להפסיק את פעילות אתר ברקן הממוקם בשטחים במהלך 2020.

יצרנית הכימיקלים אינדורמה ונצ'רס (Indorama Ventures) רכשה את השליטה באבגול (66%) ביולי 2018, לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל לחברה (פרמיה של 60% על מחיר המניה אז), מידי לאומי פרטנרס וקרן את'מבה. מאז רשמה מניית אבגול ירידה של כ-40% ושווייה של החברה הצטמק לכ-665 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה אבגול עם ירידה של 0.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-311.6 מיליון דולר. החברה נפגעה מירידה במחירי המכירה של מוצריה, על רקע ירידת מדדי מחירי חומרי הגלם שלה. מנגד, במהלך התקופה נרשם גידול של 3.5% בכמויות שמכרה החברה, בעיקר עקב עליה בהיקפי הייצור במפעלים חדשים שאבגול החלה להפעיל בהודו ובדימונה, במקביל להמשך מגמת שיפור במפעל החברה בארה"ב.

בשורה התפעולית הציגה החברה בתקופה זו עלייה של 52% ברווח, שהגיע לכ-28.3 מיליון דולר. זאת, על רקע הירידה במחירי חומרי הגלם שבהם עושה החברה שימוש, שיפור ביעילות התפעולית של המפעל בארה"ב לצד ירידה בהוצאות מחקר ופיתוח. בשורה התחתונה רשמה אבגול רווח נקי של כ-8.7 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019, שיפור של 45% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.