"כל הכבוד ל'גלובס' שהציב את הבעיה בתחום האנרגיה"

המפגש הראשון של פורום "נשים באנרגיה" התייחסה הממונה על שוויון מגדרי בחברת החשמל אורנה גולן לבדיקה היומית של "גלובס" מספר הדירקטוריות בענפים שונים במשק: "הייצוג החסר לא פוסח על חברות התשתיות והאנרגיה"

דירקטוריון / צילום: שאטרסטוק
דירקטוריון / צילום: שאטרסטוק

לאחרונה התחלנו ב"גלובס" לערוך בדיקה יומית על מספר הדירקטוריות בענפים שונים במשק. בין אם מדובר בחברות ממשלתיות או פרטיות, לרוב מתברר כי נשים נמצאות בעמדת מיעוט בדירקטוריונים, ובמקרים רבים הן לא נוכחות כלל.

אחת הבדיקות שערכנו עסקה בחברות התשתיות והאנרגיה, וגם בסקטור זה המצב לא מזהיר. במקביל לפרסום, נפתח פורום "נשים באנרגיה", בהובלת ארגון ignite the spark שאליו הצטרפה חברת החשמל. במפגש הראשון, הוקדשו דברי אורנה גולן, הממונה על שוויון מגדרי ומעמד האישה בחברה, לנתונים שפורסמו: "מי שפתח את 'גלובס' ראה שהייצוג החסר לא פוסח על חברות התשתיות והאנרגיה. כל הכבוד ל'גלובס' שלקח נושא שלא מדברים עליו, והציב אותו בפרונט גם אם אחרים לא אוהבים להתעסק בו".

אם לשפוט על פי דברי גולן, בחברת החשמל מבינים שחייבים לחולל שינוי. יש רק שתי דירקטוריות מתוך 11 חברים, וגם בהנהלת החברה המצב טעון שיפור - רק 18% מנהלות אגפים ו-32% מנהלות תחומים. אך מדובר בשיפור לעומת הייצוג המגדרי בחברה בעבר. כעת, מתחייבת גולן כי חברת חשמל תפעל להרחבת השוויון המגדרי וקידום נשים למשרות בכירות: "המטרה שלנו היא להרים את הכפפה וליזום ייצוג נשים בהנהלה ובדירקטוריונים". היא מתכננת לרתום את הפורום שייסדה לקידום שוויון מגדרי בחברות גדולות במשק הישראלי באמצעות תוכנית מנטורינג לנשים ובאמצעות עידוד נשים להגשת מועמדות למשרות בכירות, הרצאות בבתי ספר, בצבא ובאוניברסיטאות, ודאגה לייצוג נשים בכל פורום מקבלי החלטות.