תנועת הצופים מוציאה את הבשר מהתפריט ומבקשת מהמדינה להכריז על מצב חירום אקלימי

תנועת הצופים מודיעה על תמיכתה במאבק במשבר האקלים • בין הצעדים שמיישמת התנועה: הוצאת בשר הבקר מהתפריט וצמצום של 50% מכלי הפלסטיק החד-פעמיים

תנועת הצופים / צילום: תמר מצפי, גלובס
תנועת הצופים / צילום: תמר מצפי, גלובס

תנועת הצופים מודיעה היום (ג') על תמיכתה במאבק במשבר האקלים ומבקשת מהמדינה להכריז על מצב חירום אקלימי. כדי לצמצם את טביעת הרגל הסביבתית שלה, החליטה מועצת התנועה כי בשר הבקר יוצא מתפריטי הטיולים ושגרת הפעילות של התנועה, והציבה יעד לצמצום של 50% מהשימוש בכלי פלסטיק וחד-פעמי.

התנועה קיבלה על עצמה שורה של החלטות הנוגעות לפעילותה, וביניהן קידום התנהלות מקיימת בשגרה ומפעלים (טיולים) והשתתפות פעילה בפעילות ציבורית לקידום המודעות לנושא, והיא מצטרפת לבני הנוער ברחבי העולם הקוראים למנהיגים לגלות אחריות ולפעול לבלימת משבר האקלים. כעת, כאמור, תנועת הצופים בישראל קוראת למדינה להכריז על מצב חירום אקלימי ולפעול על-פי מצב חירום זה.

תנועת הצופים מאגדת כ-100 אלף ילדים ובני נוער מכיתות ד' עד י"ב. התנועה תשתתף באופן מרוכז ואחיד לראשונה במצעד האקלים שייערך בחודש מרץ ותתמוך במחאת הנוער למען קידום תודעה ציבורית רחבה והעלאת המודעות לחומרת המצב. כחלק מכך תפעל התנועה לשיתוף-פעולה עם משרדי ממשלה לקידום מדיניות מקיימת.

הצופים היא תנועה א-מפלגתית, והיא מתגייסת כעת לפעילות רחבה ואקטיבית בנושא ערכי, בתקווה שתצליח להשפיע על אוכלוסיות גדולות ועל מקבלי ההחלטות בישראל.

פעילות של תנועת הצופים / צילום: תנועת הצופים
 פעילות של תנועת הצופים / צילום: תנועת הצופים

על-מנת לצמצם את השפעות גידול הבקר על המשבר הסביבתי, יוצא בשר הבקר מתפריטי המפעלים ושגרת הפעילות. התנועה תעודד שיח על הפחתת צריכת בשר ועל ההשלכות הסביבתיות של תעשיית משק החי, וכן הוגדר יעד לצמצום של 50% מהשימוש בכלי פלסטיק וכלים חד-פעמיים.

בנוסף, מחסני השבטים ישתפו ציוד הן עם שבטים אחרים ברחבי הארץ והן עם הקהילות בהן פועלים השבטים למען צמצום צריכה, קידום כלכלה מקומית מקיימת וקידום שיתופיות ואמון, אישורי הורים יועברו דיגיטלי בלבד, יצומצם השימוש בדפי נייר, ויוכרז על תג חדש (בכפוף לאישור משרד החינוך) - תג הקיימות, היוצר "תו תקן" לקיימות בשבטים ובהנהגות אשר יתווה דרך לפעילות התנועה בנושא הקיימות ויעודד שיפור מתמיד.

קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים, אומר היום: "אני רואה בצעד משמעותי זה של לקיחת אחריות והובלת המאבק אקט חינוכי מהאיכותיים שביכולתנו לקחת, ובאופן אישי אני מתרגש לראות שהתנועה לא נמצאת במקום שהייתה בו עד לפני כמה שנים. אנחנו אמיצים להתאים עצמנו לצו השעה, להגיד דברים חשובים ולהשתמש בכוח החינוכי העצום שלנו על-מנת לייצר השפעה בחברה הישראלית ואעז ואומר - אולי באנושות כולה".