סגירה חיובית באירופה; שנחאי זינקה יותר מ-2% לאחר הורדת ריבית בסין

שורת הקלות בסין בניסיון להתמודד עם השפעות הווירוס הקטלני • סינגפור מנמיכה את תחזית הצמיחה שלה ל-2020 • כלכלת יפן התכווצה ברבעון הרביעי של 2019 בקצב שנתי של 6.3% • היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל יום הנשיא

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בטריטוריה הירוקה על רקע המשך הדיווחים בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, ולפיהם מספר החולים שמתגברים על הווירסו גבוה פי שישה מאלו שמתים ממנו. מדד הדאקס הגרמני הוסיף 0.3% לערכו, הקאק הצרפתי טיפס בשיעור דומה, הפוטסי הבריטי עלה בכ-0.3% ומדד יורוסטוקס 50 טיפס גם הוא ב-0.3%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. הערב לא מתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום הנשיא.

מנייתה של יצרנית הרכבים הצרפתית פורשה  זינקה בכ-6% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות למרות שנה מאתגרת בשוק הרכב. מכירותיה של פורשה עלו ב-1.4% ל-17.77 מיליארד אירו ב-2019, בעוד שהרווח התפעולי טיפס ב-0.7% ל-1.28 מיליארד אירו.

12:00

נמשכת המגמה החיובית באירופה, והמדדים המובילים מטפסים בשיעורים קלים של עד 0.3%. את העליות במדד סטוקס  מובילה מניית JUPITER FUND MANAGEMENT  שמזנקת יותר מ-7% לאחר שהכריזה על רכישת המתחרה הבריטית Merian Global Investors. מניות מגזר הרכב מזנקות ביותר מ-2%.  

 מניית Faurecia  ממשיכה לבלוט בעליות של קרוב ל-6% לאחר הדוחות הטובים. 

מניות NMC Health  הנסחרת בלונדון רושמות ירידות לאחר שמייסד החברה וכמה דירקטורים התפטרו. 

מניית טולו אויל  יורדת 4% לאחר כישלון בקידוח ימי בפרו.

10:15

בורסות אירופה פתחו את המסחר בעליות, כשהמדדים נסחרים מעט מתחת לרמות השיא, לאחר שהבנק המרכזי בסין קיצץ את שיעורי הריבית בניסיון לסייע לכלכלת המדינה על רקע התפרצות וירוס הקורונה.

מדד סטוקס אירופה 600  עולה ביותר מ-0.4%, בהובלת זינוק של 1.5% במגזר הרכב. כל המגזרים והבורסות המובילות נסחרים בעליות.

הבנק המרכזי של סין (PBoC) הודיע היום כי יספק מימון לטווח בינוני בהיקף של 200 מיליארד יואן (29 מיליארד דולר) לבנקים מסחריים, ויקצץ את שיעורי הריבית שלו ב-10 נקודות הבסיס, ל-3.15%.

סינגפור הודיעה היום כי היא מנמיכה את תחזיות הצמיחה שלה ל-2020. המדינה היא אחד ממוקדי ההידבקות הגבוהים ביותר בקורונה מחוץ לסין. משרד המסחר והתעשייה במדינה הודיע כי כלכלת סינגפור צפויה לצמוח ב-0.5% השנה, והוריד את טווח התחזיות שלו לשינוי בתמ"ג השנתי לירידה של 0.5% עד עלייה של 1.5%. התחזית הקודמת עמדה על טווח של עלייה ב-0.5% עד 2.5%.

שוקי אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת. בטוקיו נרשמה ירידה של כ-0.7%. בורסת שנחאי זינקה בכ-2.3%, בשנזן עלו המדדים סביב 3% והונג קונג טיפסה בכ-0.6%. באוסטרליה ובקוריאה הדרומית נרשמו ירידות קלות של פחות מ-0.1%.

העליות בסין באו על רקע צעדי הקלה במיסוי ובהזרמת סיוע מצד משרד האוצר במדינה, כדי להקל את השפעות הקורונה. כלכלנים מצפים כי הבנק המרכזי במדינה ישתמש בנזילות שלו כדי להקלת על תנאי המימון בשוקי הכספים הסיניים כדי להיאבק בסיכונים שמציבה התפשטות הווירוס.

בחזית דיווחי החברות, יצרנית חלקי הרכב הצרפתית Faurecia  דיווחה הבוקר על עלייה ברווחים ובהכנסות השנתיים ב-2019, אך הודיעה כי תנאי השוק יהיו קשים ב-2020.  

 

07:00

מסחר מעורב היום בבורסות אסיה, בזמן שהמשקיעים ממשיכים להעריך את ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית של וירוס הקורונה שהדביק יותר מ-70,000 איש והביא למותם של יותר מ-1,700. עליות נרשמות בבורסות סין: שנחאי  עולה ב-1.3%, שנזן מזנקת ביותר מ-2%, ואילו בהונג קונג  נרשמות עליות של כ-0.5%.

סין מתכננת קיצוצים ממוקדים במסים, כדי להקל על הזעזוע שחווים העסקים בגלל התפרצות הווירוס, תוך שהיא מעלה את הוצאות הממשלה, כך מסר שר האוצר הסיני.  משרד האוצר הודיע אתמול (א') כי ייצא בסבב סיוע שני בהיקף 8 מיליארד יואן למניעת הווירוס ומאמצי פיקוח. 

ביפן נרשמות ירידות של כ-0.9% במדד ניקיי . הכלכלה היפנית התכווצה בקצב שנתי של 6.3% בשלושת החודשים שהסתיימו בדצמבר, לעומת ירידה של 3.7% בתחזיות האנליסטים. ברמה הרבעונית התמ"ג צנח ב-1.6%.

באוסטרליה  נרשמת ירידה קלה של כ-0.1%, לאחר שנמחקו הירידות החדות יותר שנרשמו מוקדם יותר. גם מדד קוספי  בקוריאה יורד בכ-0.1%. 

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הנשיא.