מערך דלת לדלת והסעות הליכוד בשיתוף אפליקציית אלקטור יצא לדרך

כך נראה הממשק בין מאגר הנתונים לבין מבצע דלת לדלת של הליכוד, המתנהל בימים אלה, ועד מערך ההסעות לקלפיות - המנוהלים כולם דרך אפליקציה וקבוצות הוואטסאפ של המפלגה • לפי תוכנית הליכוד, שיאו של המבצע יגיע ביום הבחירות כאשר ב-14 הימים שלפניהן נעשית עבודת התשתית

בנימין ושרה נתניהו מצביעים / צילום: הליכוד
בנימין ושרה נתניהו מצביעים / צילום: הליכוד

הפרטים האישיים של מיליוני ישראלים אשר דלפו פעמיים מאפליקציית "אלקטור" הנמצאת בשימוש הליכוד, אך על אף תקלה זו ממשיכים בליכוד על פי תוכנית וכעת, אנו חושפים ב"גלובס" את הממשק בין מאגר הנתונים הגדול, לבין מבצע דלת לדלת, המתנהל בימים אלה אשר לפני הבחירות ועד מערך ההסעות לקלפיות, המנוהלים כולם דרך אפליקציה וקבוצות הווטסאפ של המפלגה.

הבוקר (ג'), קבוצות ווטסאפ רבות המסונפות לליכוד וכוללות פעילים, חברי מרכז, חברי מפלגה ותומכי הליכוד, שינו את שמותיהם לקבוצות הסעות הקרויות "מוניכוד".

"מוניכוד הוקמה על מנת לחבר בין נהגים מתנדבים לבין מצביעי ליכוד, על מנת לשנע אותם ביום הבחירות מבתיהם אל הקלפיות" נכתב בדברי ההסבר. לדברי המארגנים "בבחירות הקודמות המיזם נחל הצלחה".

מתוך קבוצות הוואטסאפ של הליכוד / צילום: צילום מסך
 מתוך קבוצות הוואטסאפ של הליכוד / צילום: צילום מסך

בבחירות מועד ב', בספטמבר 2019, הליכוד הגיע ל-32 מנדטים, אך בלוק הימין בכללותו צנח מ-60 מנדטים ל-55 מנדטים.

בלב המבצע עומדת מסירת רשימות ארוכות של בוחרים פוטנציאלים אשר ימסרו לפעילים, ותוך שיבוץ מידע באפליקציה ושידוך בין נהגים מתנדבים לבין בוחרים הצריכים להגיע לקלפי. בנוסף, במסגרת מה שבליכוד מכנים מבצע דלת לדלת, בו יפעלו אנשים תמורת שכר ויקבלו מידע מדויק מאפליקצית האלקטור, על מי ואיפה יש להסיע, לשכנע, להביא לקלפיות.

לדוגמה, סניף פתח תקווה של הליכוד בו מסבירים את המהלך בכללותו:

לפי פרטים שנמסרו ל"גלובס", המבצע מסתמך על רשימות בוחרים מבחירות ספטמבר 2019 ואפריל 2019, כאשר הדגש הוא על כאלה שנחשבים כתומכים אך לא הצביעו. פעילי הליכוד יתמקדו בחתך אוכלוסייה זה. המידע מוצלב בין מסדי הנתונים האלה ביחד עם האלקטור. 

יצויין, שעל פי תקנות אבטחת המידע של הרשות לפרטיות, גופים אמורים לבצע מחיקת מידע בסיום השימוש.

בתוך אפליקציית אלקטור, מועלה גם וידאו הדרכה מפורט.