יש תאריך: משפטו הפלילי של רה"מ נתניהו ייפתח ב-17 במרץ 2020

המשפט ייפתח בהקראת כתב האישום; עם זאת, הליך ההוכחות בתיק צפוי להתחיל רק בעוד כחצי שנה • לפי החלטת ביהמ"ש, הדיון ב-17 במרץ ייערך במעמד הנאשמים - כלומר נתניהו יצטרך להגיע לדיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

משפטו הפלילי של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, יחל ב-17 במרץ 2020 בשעה 15:00 - כך קבעו היום (ג') שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם שידונו בתיק ראש הממשלה.

המשפט ייפתח בהקראת כתב האישום. עם זאת, הליך ההוכחות בתיק צפוי להתחיל רק בעוד כחצי שנה. נציין כי הבחירות לכנסת ייערכו ב-2 במרץ, שבועיים לפני פתיחת המשפט. 

יצוין כי לפי ההחלטה, הדיון ב-17 במרץ ייערך במעמד הנאשמים. כלומר, נתניהו יצטרך להגיע לדיון. 

נזכיר כי ב-21 בנובמבר 2019 החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בתיק 4000 (תיק וואלה-בזק) מואשם נתניהו בשוחד; בתיק 2000 (השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות") - בקבלת טובות הנאה; ובתיק 1000 (תיק המתנות) - גם כן בקבלת טובות הנאה. גם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, מואשם בניסיון למתן שוחד. שאול ואיריס אלוביץ' מואשמים במתן שוחד.

בהחלטתו להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד בתיק 4000 ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 אימץ היועץ המשפטי לממשלה את המלצת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ואת המלצת פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, שהמליצו בפניו לאחר קיום השימוע להגיש את כתב האישום בעבירות המפורטות לעיל. 

כאמור, היועץ המשפטי לממשלה החליט, על-פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה בפרשת 4000 וכן בעבירות נוספות נגד שאול אלוביץ'. עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, על-פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בעבירה של הצעת שוחד בפרשת 2000. 

עוד נזכיר כי לפני כשבוע קבע נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרן פרקש, את הרכב השופטים שידון בכתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו, בני הזוג אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס. בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי העסקים ארנון (נוני) מוזס, שאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת לזכותם חזקת החפות.