סיוה עקפה את תחזיות האנליסטים ב-2019 אך הרווח השנתי כמעט התאפס; מספקת תחזית משופרת ל-2020

ההכנסות השנה אמורות לצמוח בכ-9%, ולכלול מכירות טכנלוגיה לאייפון הבא של אפל • החברה לא צופה השפעה של וירוס הקורונה על ההכנסות השנתיות, ונהנית לדבריה מצבר הזמנות חזק וביקוש ער למוצריה בתחום הסכמי הרישוי

גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר אתמול בנאסדק / צילום: נסדק
גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר אתמול בנאסדק / צילום: נסדק

חברת הטכנולוגיה סיוה מסכמת את שנת 2019 עם תוצאות גבוהות מתחזיות האנליסטים - אם כי לפי כללי החשבונאות המקובלים הרווח השנתי כמעט התאפס, ובמקביל מספקת תחזית משופרת ל-2020.

במקביל, הודיעה החברה על חתימת 21 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים ברבעון הרביעי, כולל הסכם אחד שנחתם עם יצרן סמארטפונים גדול. לפי הערכות בשוק, מדובר בחוזה ראשון שנחתם ישירות עם אפל. כבר היום טכנולוגיה של סיוה משולבת במכשירי אייפון של אפל אך הלקוחה של סיוה הייתה אינטל, שעבדה עם אפל. שינוי שבוצע לאחרונה הוביל ליציאת אינטל מתחום הדור ה-5 בסלולר, כשקוואלקום היא זאת שמספקת לאינטל שבבים לדור ה-5. ההערכה היא שאפל מבקשת לייצר בעצמה את השבבים לדורות האייפון הבאים, וכחלק מזה בחרה בטכנולוגיה של סיוה.

סיוה  מספקת טכנולוגיות לייצור שבבים. היא מכירה בהכנסות הן ממכירת רישיונות לטכנולוגיה שלה והן מתמלוגים שמתקבלים כשמכשיר שכולל בתוכו טכנולוגיה שלה נמכר לצרכן הסופי. ברבעון הרביעי, הכנסות החברה הסתכמו ב-28.3 מיליון דולר, צמיחה של 32.3% מהרבעון המקביל, ולעומת תחזית האנליסטים ל-24.6 מיליון דולר. ההכנסות מרישיונות צמחו ב-40.5% ל-14.8 מיליון דולר וההכנסות מתמלוגים צמחו ב-24.3% ל-13.5 מיליון דולר. ברמה השנתית, ההכנסות צמחו ב-11.9% ל-87.2 מיליון דולר, כאשר הצמיחה ברישיונות הייתה בשיעור של 18.4% והצמיחה בתמלוגים הייתה צנועה יותר, 4.9%. 

תוצאות סיוה ב-2019
 תוצאות סיוה ב-2019

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סיוה סיימה את הרבעון הרביעי עם רווח נקי של 3.1 מיליון דולר, עלייה של 33% מהרבעון המקביל. בשנה כולה, על רקע עלייה בהוצאות התפעוליות (בעיקר הוצאות מו"פ, הנהלה וכלליות) ובשל הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, החברה הציגה שורה תחתונה כמעט מאופסת, עם רווח נקי של 28 אלף דולר לעומת 574 אלף דולר ב-2018. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות הקשורות לרכישות ותגמולים הוניים לעובדים, הרווח הנקי הרבעוני היה גבוה מתחזיות האנליסטים והסתכם ב-6.8 מיליון דולר שהם 30 סנט למניה. הרווח השנתי הגיע ל-13.4 מיליון דולר, שהם 59 סנט למניה. בשני המקרים מדובר על עלייה בהשוואה ל-2018.

בסוף השנה היו לסיוה כ-150 מיליון דולר בקופה, והחברה מדווחת על הרחבת הרכישה העצמית של מניותיה לעוד 700 אלף מניות, לאחר שב-2019 רכשה מניות של עצמה ב-9.1 מיליון דולר.

"הדור החמישי בסלולר כולל הזדמנויות רבות לחברה"

בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות מסרה החברה תחזית ל-2020, שנה בה ההכנסות אמורות להסתכם ב-95 מיליון דולר, צמיחה של כ-9%. סיוה צופה צמיחה של כ-6.5% בהכנסות רישוי לכ-51 מיליון דולר, ושל 10%-14% בתמלוגים לכ-44 מיליון דולר. תחזית ההכנסות כוללת בתוכה נתח שוק נמוך יותר בסמארטפון דגל של יצרן גדול (ככל הנראה, מדובר על האייפון הבא של אפל שבו טכנולוגיה של קוואלקום). בנוגע לווירוס הקורונה, סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי ציין כי החברה לא צופה השפעה על ההכנסות במונחים שנתיים, וכי בהקשר של הכנסות מהסכמי רישוי ברבעון הראשון, יש לחברה צבר הזמנות חזק וביקוש ער למוצריה.

הרווח הגולמי ב-2020 יהיה 88%-90%, וברבעון הראשון הוא יהיה 88%-89%, זאת לעומת 88.4% ב-2019. תחזית הרווח השנתית היא ל-54 סנט למניה (Non-GAAP), גבוה מעט מתחזיות השוק.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, מסר כי "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות המצוינות ברבעון הרביעי, בו קבענו שיאים חדשים בהסכמי הרישוי ובתמלוגים". ורטהייזר הוסיף שהדור החמישי בסלולר כולל הזדמנויות רבות לחברה יותר משהיו בדור 4. הוא הוסיף שבנוסף להסכם שנחתם עם יצרן סמארטפונים גדול לאספקת טכנולוגיה לפיתוח מודם סלולרי פנימי, צופה סיוה הסכמים דומים עם יצרנים אחרים. לדבריו, יצרני מכשירים בוחנים מעבר לפיתוח עצמי של מודמים סלולריים באמצעות הטכנולוגיה של סיוה, כדי לחסוך בזמני ועלויות פיתוח וכדי לבדל את מכשיריהם.