המקרה המוזר של הסוס במחלקה הראשונה בטיסה בארה"ב

פרד עלה לטיסה בארה"ב ביחד עם רוניקה פרוזה, כיוון שהוא משמש כבעל חיים תומך רגשית • הרשויות בארה"ב מבקשות להגביל את סוגי החיות שיכולות לעלות לטיסה • צפו בתמונות

הסוס המיניאטורי פרד / צילום: צילום מסך
הסוס המיניאטורי פרד / צילום: צילום מסך

אורח מעניין במיוחד סיקרן את הנוסעים בטיסת אמריקן איירליינס בשבוע שעבר: סוס מיני בשם פרד שעלה עם נוסעת בשם רוניקה פרוזה ממישגן, כשהוא מסווג כ"בעל חיים תומך רגשית". הסוס טס ממישיגן לאונטריו קליפורניה עם עצירה בדרך בנמל התעופה בדאלאס.

רשויות התחבורה בארה"ב פחות התחברו לרעיון, והטיסה הראשונה של הסוס החמוד עשויה להיות גם הטיסה האחרונה שלו. בעל חיים תומך מורשה לעלות עם הנוסעים לתא הנוסעים, והוא אינו נדרש לטוס בבטן המטוס או להיות בתוך כלוב מיוחד. אלא שכעת הרשויות בארה"ב מבקשות להגביל את הזכות הזו לכלבים תומכים מגזעים מסוימים בלבד ולכלבים מאולפים בלבד.

פרוזה מנהלת את מרכז הסיוע "סוסים קטנים חיוכים גדולים" במישיגן. היא סיפרה ל"פוקס ניוז" כי המסע, עבורה ועבור הסוס, בטיסת ההלוך ובטיסת החזור באותו המסלול, עבר חלק: "כל אנשי הצוות וכל הנוסעים היו אדיבים במיוחדים. אפילו הטייסים בכל אחת מהטיסות ביקשו להצטלם עם פרד".

עוד היא סיפרה כי היא הכינה את פרד למסע הזה במשך חודשים - אם לא די בכך, היא רכשה שני כרטיסים במחלקה הראשונה. "שילמתי המון כסף כדי שהחוויה הראשונה הזו עבור פרד תהיה נעימה ומרווחת. ואכן החוויה הייתה טובה יותר מזה שציפיתי לה. כל התמיכה של הסובבים אותנו הפכה אותי לאמא ולמאמנת הכי גאה לפרד. אני בטוחה שכולם יכולים לצאת נגד המגבלות שרשויות התחבורה מנסות ליישם ולאפשר לקהילה הקטנה של הסוסים המיניאטורים לטוס כבעלי חיים תומכים רגשית".

הנושא של בעלי חיים תומכים רגשית שמועלים למטוסים נפוץ בעיקר בארה"ב. הצעת חוק שעלתה לאחרונה תבקש לפטור את החברות מהחובה להטיס בעלי חיים תומכים או להגביל את מספר בעלי החיים בכל טיסה לשניים. המגבלות הללו הגיעו בעקבות תלונות ואירועים שהתרחשו בין בעלי החיים לצוותי האוויר ונוסעים אחרים.