נגיף הקורונה: מקרה מוות ראשון באיטליה; 346 נדבקים בדרום קוריאה

שר הבריאות האיטלקי אישר כי חולה בן 78 מפדואה מת מהנגיף והפך לקורבן הראשון במדינה • ביממה האחרונה מתו בסין מעל 100 בני אדם ו-397 נדבקו, ומספר הנדבקים במדינה הוא 76,288 • ביפן אושרו ארבעה מקרים חדשים של הידבקות, בהם מורה שהגיעה לעבודתה בזמן שחוותה תסמינים

חולה קורונה בסין \ צילום: רויטרס, CHINA DAILY
חולה קורונה בסין \ צילום: רויטרס, CHINA DAILY

חולה בן 78 בנגיף הקורונה בעיר פדואה שבצפון איטליה מת והפך לקורבן הראשון של המדינה מהנגיף - כך מסר במהלך הלילה שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספראנזה. מוקדם יותר רשויות הבריאות הודיעו על 15 מקרים שזוהו באזור של לומברדיה ועוד שניים נוספים בוונטו כחולים בקורונה.

במחוז לומברדיה אסרה הממשלה על כל האירועים הציבוריים וסגרה בתי ספר בכמה עיירות קטנות מדרום-מזרח למילאנו. "הכנו תוכנית בימים האחרונים, כי היה ברור שמה שקרה איכשהו יכול לקרות גם לנו", אמר שר הבריאות ספרנזה לעיתונאים, בזמן שרופאים בדקו מאות אנשים שעלולים היו לבוא במגע עם הסובלים מנגיף הנגיף.

משרד הבריאות בקוריאה הדרומית הודיע כי זוהו 142 מקרים חדשים של נגיף הקורונה במדינה, מה שמעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-346. עם זאת הפכה קוריאה הדרומית למדינה עם כמות הנדבקים הכי גדולה אחרי סין. עוד נמסר כי רוב הנדבקים הגיעו מאזור דאגו ומהערים הקרובות אליו.

משרד הבריאות בסין מסר כי 397 מקרים חדשים של נגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה, בנוסף ל-109 בני אדם מתו ביממה החולפת כתוצאה מהנגיף. מסר הנדבקים הכללי במדינה עלה ל-76,288 ומספר הקורבנות עומד על 2,345. זאת ירידה בהשוואה ליממה הקודמת בה מתו 118 בני אדם ו-889 נוספים נבדקו מהנגיף במדינה.

גורמים רשמיים ביפן אישרו כי ארבעה בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה במדינה, ובכך עלה מספר הנדבקים ל-99. בין הנדבקים, מורה בחטיבת ביניים בשנות ה-60 לחייה ממחוז צ'יבה, שחוותה תסמינים כבר לפני כעשרה ימים ובכל זאת הלכה לעבודתה בזמן זה. היא אושפזה רק לפני שלושה ימים, ותלמידיה היו חשופים במשך שבוע לנגיף. בעקבות כך, בית הספר בו לימדה נסגר לשלושה ימים.

המקרים הנוספים הם אישה בשנות ה-30 לחייה, גם היא ממחוז צ'יבה. הרשויות במדינה מסרו כי אין קשר בין שתי הנשים, ולא ידוע כיצד נדבקו בנגיף. בנוסף לכך, נדבקו גם שני גברים בשנות ה-50 וה-60 לחייהם ממחוז קוממוטו שבדרום יפן.

אתמול, שני אנשים נוספים מתו מהנגיף שהתפשט לכמה ערים ברחבי איראן. גם בלבנון נרשם מקרה ראשון של הידבקות לאחר שאישה בת 45 הגיעה מאיראן והושמה בבידוד בבית חולים בביירות.

באיראן, בסך הכול, נדבקו 18 בני אדם בווירוס, שמקורו בסין, וארבעה מהם מתו. "ייתכן שזה קיים בכל הערים באיראן", אמרה מינוז מוהרז, נציגת משרד הבריאות. ההתפרצות ברפובליקה האסלאמית החלה בעיר הקדושה קום והגיעה גם לבירה טהראן, לאראק, לאיספהאן ולערים אחרות.

לאור התפשטות הווירוס למדינות נוספות בעולם, התריע ארגון הבריאות העולמי כי "חלון ההזדמנויות למניעת התפשטות רחבה עוד יותר של הנגיף עומד להיסגר". לדבריו של יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס, על המדינות לפעול במהירות האפשרית לפני שחלון ההזדמנויות שהולך ומצטמצם ייסגר לחלוטין. "אם נעשה את זה טוב, נוכל למנוע משבר חמור", אמר. "אך אם נבזבז את ההזדמנות - נהיה בבעיה רצינית".