נתניהו: "לא אחוקק חוק צרפתי. אנפץ את הטענות נגדי בבית המשפט"

רה"מ אמר את הדברים בראיון לרדיו גלי ישראל • עוד הכחיש נתניהו כי בכוונת הקמפיין שלו להצהיר שאם ייבחר, תהיה זו הקדנציה האחרונה שלו - טענה שעלתה בעקבות סקר פוליטי המתבצע בימים האחרונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ב') בראיון לרדיו גלי ישראל כי אין לו כוונה לחוקק חוק צרפתי בכנסת הבאה, כלומר חוק אשר יעצור את משפטו הפלילי.

"אני לא אחוקק חוק צרפתי ואנפץ את כל הטענות נגדי בבית המשפט. אני ממשיך לדרוש את הסרת צו איסור הפרסום על הקלטות מנדלבליט ואשכנזי, כדי להבין מאיפה באו האשמות-השווא נגדי ומדוע לא חוקרים את בכירי כחול לבן על שורה של האשמות וחשדות", אמר נתניהו.

בנוסף נתניהו הכחיש כי בכוונת הקמפיין שלו להצהיר שאם ייבחר, תהיה זו הקדנציה האחרונה שלו, כדרך לשכנע עוד בוחרים לעבור לליכוד ולאפשר לו כהונה אחרונה של ארבע שנים. "לא אמרתי לאף אחד שזו הקדנציה האחרונה שלי. כוחי במותניי", אמר נתניהו.

הרקע להצהרתו האחרונה של נתניהו היא סקר פוליטי המתבצע בימים האחרונים ובו מועלת השאלה הבאה: "נתניהו מתחייב שאם ייבחר, זאת תהיה הקדנציה האחרונה שלו כראש ממשלה, ושהוא זקוק לה כדי לסיים את ההישגים כמו ביצוע תכנית השלום של טראמפ, היחסים עם מדינות ערב, בידוד איראן והורדת יוקר המחיה בישראל. במקרה כזה, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?".

 

על אף הצהרתו של נתניהו כי אין בכוונתו לקדם את החוק הצרפתי, בכחול לבן מדגישים הבוקר כי הצבעה עבור הליכוד היא סכנה לדמוקרטיה הישראלית. ח"כ יאיר לפיד צייץ את הדברים הבאים: "הסקרים של אתמול הם לא איתות אזהרה, הם סירנה. אם ביבי ינצח, נקבל ארבע שנים של אופוזיציה דועכת שתושתק באלימות בזמן שהדמוקרטיה הישראלית תחוסל. היועץ המשפטי יודח, פסקת התגברות תפרק את בית המשפט העליון, החוק צרפתי יעבור, ותם הטקס. זו התוכנית. אין לביבי אחרת. מעולם לא הייתה. זה הזמן להתעורר".

גם ח"כ בני גנץ החל היום להגיב בגישה יותר אגרסיבית מזו שהכרנו עד כה. בראיון הבוקר ל-ynet השווה גנץ את נתניהו למנהיג הטורקי ארדואן ולאחר מכן צייץ בטוויטר: "טורקיה כבר כאן. נתניהו חשף הבוקר את כוונתו האמיתית - הימלטות ממשפט לאחר הבחירות. אין לו גבולות. או כחול לבן בקלפיות, או ארדואן שמתבצר בבלפור".