חברות מדיה | בלעדי

שינויים בצמרת חברת זניט מדיה מקבוצת פובליסיס

8 חודשים לאחר כניסתו לתפקיד מנכ"ל חברת המדיה, משלים אילן צחי שינוי ארגוני הכולל חילופי גברי בהנהלה והכנסת תפקידים שלא היו לפני כן • בין היתר מינה צחי למשנה למנכ"ל את רונית מרדכי, שעבדה לפני כן בחברות מדיה ובקרת מדיה וכן כמנהלת מחלקת המכירות בקשת

אילן צחי  / צילום: איל יצהר, גלובס
אילן צחי / צילום: איל יצהר, גלובס

שמונה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, משלים אילן צחי, המנכ"ל הנכנס של זניט מדיה, שינוי ארגוני הכולל חילופי גברי בהנהלה הבכירה והכנסת תפקידים שלא היו לפני כן בחברה. ל"גלובס" נודע כי כי צחי מינה לתפקיד המשנה למנכ"ל את רונית מרדכי, שעבדה לפני כן בחברות מדיה ובקרת מדיה, ביניהן מדיה צ'ק ומרקיורי, ולפני כן כיהנה כמנהלת מחלקת המכירות בקשת.

מרדכי אמורה להיכנס לנעליים גדולות במיוחד: היא אמורה להחליף את ורד מבורך, שבחרה לפרוש. מבורך, שנחשבת לערכאה המקצועית בזניט, הייתה בחברה במשך כ-13 שנים, במהלכן התחלפו המנכ"לים מספר פעמים. בין המנהלים שניהולו את החברה בתקופת כהונתה נזכיר את גבי אטל יחד עם אלון הוכדורף, יוסי ורשבסקי (לשעבר מנכ"ל ערוץ עשר ורשת) ועדי כהן (לשעבר סמנכ"ל סלקום). נראה כי לאחר שנים כה רבות, עוד שינוי בהנהלה היה מעבר לכוחותיה של מבורך, שהחליטה כאמור לפרוש מהחברה.

בנוסף הוגדר בחברה תפקיד ניהולי חדש שלא היה קיים עד כה: סמנכ"ל איקומרס, שאמור לתת מענה לפעילות ההולכת וגוברת של משרדי פרסום וחברות מדיה בתחום. לתפקיד גויס אסף ממון, שכיהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל הדיגיטל של חברת הדקה ה-90 ולפני כן מילא מספר תפקידים בחברות גיימינג ופרפורמנס.

בנוסף התמנו עדי אייכלר וחן דרורי לסמנכ"ליות לקוחות, ואמיתי נחמד מונה לתפקיד סמנכ"ל מומחי הידע בחברה.

נזכיר כי צחי עצמו הגיע לזניט מדיה מעולמות השיווק התקשורת והדיגיטל ולא מעולם הפרסום, ויש להניח כי המינויים החדשים בחברה, כמו גם הגדרת תפקידים כמו "סמנכ"ל מומחי הידע", באים מתוך תפיסות ששאב מהתחומים מהם הגיע, שתורגמו בעזרת ייעוץ ארגוני לתפקידים מעשיים.

לדברי צחי, המינויים החדשים נעשו מתוך מטרה להתאים את מבנה החברה לאתגרים של עולם המדיה הנוכחי: "הניסיון העשיר של מבורך וממון בתחום המדיה המסורתית והמדיה הדיגיטלית הם תוספת כוח חשובה לחברה, בעידן שבו החיבור בין המדיה הדיגיטלית והמדיה המסורתית הוא הכרח", מסר.

נזכיר כי באמצע חודש יוני 2019 מונה צחי לתפקיד מנכ"ל חברת זניט מדיה מקבוצת פוסליסיס במקום עדי כהן שפרש לאחר חמש שנים. קודם לכן כיהן צחי תפקידים בכירים, ביניהם מנכ"ל קבוצת הוט, מנכ"ל הוט מובייל וסמנכ"ל בסלקום.