חברות הפקה | בלעדי

טלנובלה בהמשכים: יוני פארן עוזב את דורי מדיה-דרסט

בשוק מעריכים כי פארן יקים חברת הפקה חדשה - באופן עצמאי או בשיתוף-פעולה עם גורמים אחרים

יוני פארן / צילום: איל יצהר, גלובס
יוני פארן / צילום: איל יצהר, גלובס

בימים כתיקונם מזוהה קבוצת דורי מדיה עם טלנובלות וסדרות דרמה, אבל בימים אלה מתמודדת החברה עם דרמה משל עצמה: ל"גלובס" נודע כי יוני פארן, מי שנחשב לידיים והלב של חברת ההפקה דורי מדיה-דרסט, פורש מתפקידו וצפוי לפנות לעסקים פרטיים.

קבוצת דורי מדיה היא אחת מחברות ההפקה הגדולות והוותיקות בישראל. החברה בנויה למעשה משתי חברות שחוברו: האחת - דורי מדיה, שהוקמה על-ידי המפיק יאיר דורי ונרכשה עם השנים על-ידי מפל תקשורת שבבעלות תמי מוזס ונדב פלטי; והשנייה - חברת ההפקות דרסט פארן, שהוקמה על-ידי המפיק דני פארן ז"ל ונרכשה על-ידי דורי מדיה תחת השליטה של מפל תקשורת. 

לדורי מדיה יש מספר זרועות בתחומי ייצור והפצת התוכן, בהן ערוצי הטלנובלות "ויוה" ו-"ויוה פלוס", "דורי מדיה אות" שעוסקת בדיבוב ובהוספת כתוביות, חברת הפצת תוכן ועוד וכן חברת ההפקה שמפיקה סדרות וסרטים.

בשנים האחרונות נחלשה החברה ברוב הפעילויות שלה: התקשרות עם הוט על עטיפת ערוצי הקולנוע של חמשת ערוצי הסרטים הופסקה; ערוצי הטלנובלות "ויוה" ו-"ויוה פלוס" סובלים בשנים האחרונות מתחרות קשה מצד ערוץ הטלנובלות הטורקיות - מה שהצניח באופן משמעותי את כמות המינויים; ולמעשה חברת ההפקה דרסט הפכה לזרוע הפעילות העיקרית.

דרסט (הכוללת היום גם את מה שהיה בעבר פארן הפקות) היא יזמית ומפיקה של פורמטים בינלאומיים לסדרות ודרמות. החברה חתומה בין היתר על הפקות כגון "שבאבניקים", "מטומטמת", "פולמן", "גאליס" ועוד. את החברה הקים כאמור דני פארן, המכונה לעתים גם "אבי הטלנובלות בישראל", והוא נשאר לנהל את החברה גם לאחר שנרכשה על-ידי פלטי ומוזס. אחרי פרישתו לקח את מושכות הניהול בנו יוני פארן. בתעשייה מתארים אותו כמנהל מוכשר, יזם בעל חזון בתוכן והפקה, וזוקפים לזכותו את ההצלחה של חברת ההפקה.

לדבריהם, מערכת היחסים בין פארן הבן שניהל את החברה בפועל לבין בעלי המניות העיקריים שלה נדב פלטי ותמי מוזס ידעו עליות ומורדות - על-פי מקורות בענף, פארן הרגיש שהוא זה שנושא את העגלה קדימה למרות שאיננו בעל מניות, ומנגד לבעלי המניות היו השגות בסוגיות של רווחיות.

פארן כבר שקל לעזוב את החברה בעבר, אולם המשבר בין הצדדים נפתר, והוא קיבל לידיו כמות מניות מסוימת. עתה כאמור החליט פארן לפרוש, ובשוק מעריכים כי הוא יקים חברת הפקה חדשה - באופן עצמאי או בשיתוף-פעולה עם גורמים אחרים.