למה שר הפנים הגרמני סירב ללחוץ את ידה של הקנצלרית מרקל

בסרטון שהפך לוויראלי נראית מרקל מעט מופתעת מסירובו של השר ללחוץ את ידה, אולם גילתה הבנה: "זה הדבר הנכון לעשות" • היום אותר חולה קורונה ראשון בברלין

אנגלה מרקל והורסט זיהופר לוחצים ידיים בנובמבר 2018 / צילום: AP
אנגלה מרקל והורסט זיהופר לוחצים ידיים בנובמבר 2018 / צילום: AP

שר הפנים הגרמני הורסט זיהופר תועד היום בבוקר בישיבת ממשלה כשהוא מסרב ללחוץ את ידה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ככל הנראה מחשש להעביר או להידבק בנגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם בשבועות האחרונים.

וידיאו המתעד את האירוע, שבו מרקל מושיטה את ידה לשר הבווארי אך הוא מסמן לה שהוא מעדיף להימנע מכך - הפך לוויראלי. מרקל נראית כשהיא מביעה הבנה לצעד, גם אם היא נראית מעט מופתעת. "זה הדבר הנכון לעשות", אמרה לאחר מכן.

 

גרמנים רבים יעדיפו שלא ללחוץ ידיים כאשר הם מצוננים, מחשש להעביר את החיידקים או הנגיפים לאדם אחר. לרוב הם מתנצלים ואומרים מראש כי הם חולים. זיהופר לא נראה כאומר משהו, אלא רק מסמן בידו כי עדיף שלא ילחצו ידיים. אתמול אמר שר הפנים בראיון ל"בילד" כי החליט באופן אישי שלא ללחוץ יותר ידיים למי שהוא פוגש.

בגרמניה נרשמו עד כה 135 מקרים של "קורונה", רובם כתוצאה מהתפרצות במערב המדינה שאירעה בשל הידבקות בצפון-איטליה. היום אותר חולה ראשון בברלין.

ייתכן שמרקל הביעה הבנה לצעד מכיוון שהיא עצמה הצהירה באירוע פוליטי שהתרחש בסוף השבוע, שבו השתתפו כ-400 בני אדם, כי תמנע מלחיצת ידיים עם חלק מהנוכחים לאחר הנאום, מה שהיה מצופה ממנה בימים כתיקונם. היא אמרה כי היא בטוחה שגרמניה תתמודד בהצלחה עם התפרצות ה"קורונה".

בצרפת, מנגד, שר הבריאות הוציא הודעה רשמית שבה קרא לציבור שלא ללחוץ ידיים באופן גורף, כדי למנוע התפשטות נוספת של הנגיף. אוליבייה וראן אמר השבוע כי "בשלב זה עדיף להימנע בכלל מלחיצת ידיים", והוסיף כי צרפת מתמודדת עם "שלב חדש" בהתפרצות הקורונה. יותר מ-150 מקרים נרשמו במדינה.