הבוקר שאחרי "יום שלישי הגדול": המומנטום עבר לצד של ג׳ו ביידן

התפנית הפוליטית חסרת תקדים, הסיטה את המפלגה הדמוקרטית לתמיכה משמעותית בג׳ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה״ב • סגן הנשיא לשעבר ניצח בעשר מתוך 14 מדינות "יום שלישי הגדול", והוא ניצב בחזית עם מרבית הצירים • האם זה יספיק להם בכדי לחזור לבית הלבן? • האזינו

מהפך במפלגה הדמוקרטית: "יום שלישי הגדול" של ג'ו ביידן / צילום: Marcio Jose Sanchez, AP
מהפך במפלגה הדמוקרטית: "יום שלישי הגדול" של ג'ו ביידן / צילום: Marcio Jose Sanchez, AP

״הניצחון של ג׳ו ביידן בדרום קרולינה, שהיא מדינה קטנה, החזיר אותו מן המתים. יחסו לו סוג של מומנטום אבל זה עדיין לא הגיע לכדי ה׳ג׳ומונטם׳,", כך אומר היועץ הפוליטי, אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, בהתייחסו לתנועת הטוויטר JoeMentum#, המסמלת את המומנטום בתמיכה לה זוכה סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, לאחר שניצח בעשר מתוך 14 מדינות "יום שלישי הגדול". ״אחרי הצבעת 14 מדינות זה עדיין ברור שלסנדרס יש קואליצית תומכים מרשימה, אך מנגד היתה התאחדות של רק-לא-ברני וביידן עם תנופה עצומה כעת״ אומר פנקס.

אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק / צילום: טל שניידר, גלובס
 אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק / צילום: טל שניידר, גלובס

אורי פסובסקי וטל שניידר נעזרים בפנקס לנתח את תוצאות ההצבעה הלילה, ואת העובדה שביידן צריך כעת להיזהר מלכסח את קבוצות תומכי סנדרס ״כדי שתומכיו הבלתי-סלחנים יגרמו לקטטה המונית וכדי שלא ישארו בבית״. מעט על אופיהם של סנדרס וביידן; ומה הוא הלקח מהוצאה כספית של כחצי מיליארד דולרים על מודעות קמפיין, ללא תנובת צירים פוליטית עבור מייקל בלומברג.

עוד בפרק: מעורבותו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בתפירת פרישותיהם של בוטיג׳ג׳ וקלובשאר והשגת תמיכה עבור סגנו לשעבר מטים קיין, הארי ריד, בטו או׳רורק ועוד. וגם, התפקוד האמריקאי בטיפול בהתפרצות מגיפת הקורונה וההשלכה על הכלכלה האמריקאית, ומי היא להקת הראפ המתפרקת בעקבות חילוקי דעות בשל תמיכה והתנגדות לברני סנדרס?

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט, ספוטיפיי או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם