"הקמתי חמ"ל קטן בבית כדי לשמור על העסק"

גיא הלפרין (48) שב מחופשת סקי באיטליה ישירות לבידוד בביתו • "למזלי הגדול, אין לי עוד עובדים בבידוד. אף אחד מהרשויות לא דיבר איתנו, ואנחנו ניזונים מהתקשורת ולפעמים נתקלים בפאניקה מוגזמת" • עצמאים בבידוד: "גלובס" בפרויקט מיוחד

מי אני

גיא הלפרין, 48, נשוי עם ארבעה ילדים מכוכב יאיר. חזרתי מחופשת סקי באיטליה, חופשה שנתית שאני מתכנן תמיד חצי שנה מראש, ואז נחתו עלי עוד שבועיים שאני לא נמצא בעסק. זה לא מתוכנן והרסני בתוצאות.

העבודה שלי

יש לי מפעל נגרות בשם WoodenArt שמתעסק בפרויקטים למגזר הפרטי ולמגזר הציבורי וחבר בהתאחדות המלאכה והתעשייה. אני מעסיק 18 עובדים טובים ומחויבים, אבל יש דברים שתלויים רק בבעל הבית ואי אפשר לעשות בלעדיו.

כך השפיעה עלי התפשטות הקורונה

המכירות והשיווק תלויים בי. בנוסף, יש אמנם מנהל ייצור, שאחראי על כל הייצור, אבל אני מאוד מעורב גם שם ויש דברים שלא ניתן לעשות מרחוק. במיוחד בנגרות, צריך לראות ולהיות קרובים. יש דברים שאפשר לעשות רק דרך הידיים, העיניים והרגליים.

מה קורה בינתיים עם העסק

מבחינה תפעולית התארגנתי כמה שיותר מהר כדי לתפעל את זה מהבית: אני מקיים שיחות וידאו עם צוות המנהלים וישיבות מרחוק, והתחלתי להשתמש במצלמות בצורה אינטנסיבית הרבה יותר.

למזלי הגדול, אין לי עוד עובדים בבידוד. אף אחד מהרשויות לא דיבר איתנו, ואנחנו ניזונים מהתקשורת ולפעמים נתקלים בפאניקה מוגזמת. לדעתי, אין לזה שום הצדקה כי לא מדובר במחלה קשה. בינתיים האוצר והממשלה לא נותנים פתרונות אמיתיים והכל נופל על כתפי המעסיקים. לזה צריך להוסיף את ארבעת ימי השבתון בבחירות שנפלנו על כתפינו. אין אפילו עזרה מינימלית במקדמות למע"מ ולמס הכנסה.

אם כל זה לא מספיק, הספקים בענף הנגרות קפצו על המציאה והעלו את מחירי חומרי הגלם ללא כל הצדקה. כולם העלו מחירים בין לילה. אנחנו העסקים הקטנים והבינוניים נושאים על כתפינו את המשק, ובינתיים לא מפצים אותנו ולא דואגים לנו. אני שומע את זה מהרבה קולגות גם.

מה הממשלה צריכה לעשות

בלי קשר למגזר העסקי, צריך להוריד את מפלס הלחץ והחרדה בקרב הציבור. דבר שני, אני מצפה לדברים מידיים ולא להצהרות - לדחות תשלומי מע"מ ומס הכנסה. באופן אישי, אני אפילו לא מסוגל לנהל את ההתנהלות השגרתית מול רואי החשבון והמנהלת האדמיניסטרטיבית של המשרד' כי יש דברים שאפשר לעשות רק פיזית כמו לחתום על צ'קים ולהיפגש עם לקוחות.

החיים בבידוד

אני עובד כמעט כל היום. הקמתי חמ"ל קטן בבית עם קו VPN למשרד ואני עושה כל מה שאפשר כדי לשמור על הפעילות של העסק. בנוסף, הילדים הקטנים עברו בינתיים לגור אצל הסבתא ואשתי בחדר נפרד בבית. יש לי עוד שבוע בערך להישאר במצב הזה.

עצמאים שמעוניינים להתראיין למדור זה, צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il