"קיימתי ישיבה אחת דרך הסקייפ, אבל לא מעבר לזה"

דקלה אלטרמן, בת 44 ממודיעין ואמא לשניים, חזרה מטיול בספרד היישר לבידוד • "שוב העצמאים נשארים מחוץ לגדר ולא מקבלים שירותי רווחה. אני עושה את החלק שלי ולא מקבלת בחזרה" • עצמאים בבידוד: "גלובס" בפרויקט מיוחד

דקלה אלטרמן / צילום: תמונה פרטית
דקלה אלטרמן / צילום: תמונה פרטית

מי אני

דקלה אלטרמן, בת 44 ממודיעין ואמא לשניים. היינו בטיול בר מצווה בספרד וחזרנו היישר לבידוד. חצי שעה לאחר שנחתנו, יצאה ההודעה שגם מי שחוזר מספרד צריך בידוד.

העבודה שלי

אני מנתחת התנהגות יישומית, עוסק מורשה. אני מלווה אנשים בוגרים שנמצאים על הרצף האוטיסטי. בדרך כלל אני מגיעה למסגרות או לבתים של אנשים, אבל כעת בגלל הבידוד אני צריכה להישאר בבית.

כך השפיעה עלי התפשטות הקורונה

קיימתי ישיבה אחת דרך הסקייפ, אבל לא מעבר לזה כי הנוכחות שלי חשובה. הלקוחות הקבועים שלי נמצאים בינתיים במצב של המתנה. הגלגל נעצר ויש לזה השלכות. התחלתי עם המטופלים שלי כל מיני תהליכים שנעצרו. אני מנסה לעזור דרך הטלפון, אבל זה לא אותו הדבר.

מה קורה בינתיים עם העסק

נתחיל מזה שהייתי שבוע בחו"ל ועכשיו בעוד שבועיים של בידוד. לאחר מכן אני לא יודעת לאיזה שוק אני יוצאת - אולי חלק מהמטופלים שלי יהיו בבידוד ולא אוכל להגיע אליהם. לגבי ההשלכות הכלכליות, אני לא ממש מתעסקת בזה בשלב הנוכחי, אך התחושה שלי לא טובה. בתור עצמאית שמשלמת ביטוח לאומי אני לא מקבלת שום עזרה, בזמן שהשכירים כן מקבלים תשלום על ימי הבידוד. שוב העצמאים נשארים מחוץ לגדר ולא מקבלים שירותי רווחה. אני עושה את החלק שלי ולא מקבלת בחזרה.

מה הממשלה צריכה לעשות

לדעתי, צריך להקים קרן מסוימת ולהקצות תקציב חירום שיתחלק בין מי שנפגע. זה לא הגיוני ששוב כל הנטל נופל על כתפי המעסיקים והעצמאים.

החיים בבידוד

אנחנו מאוד נהנים בבית האמת. זה החופש שאחרי החופש שכולם תמיד מייחלים לו. אני שומרת על גישה חיובית ודואגת שתהיה אווירה נעימה ומכילה. אנחנו עושים ספורט ויוגה, מנסים לאכול בריא וגם הילדים מרוצים. הרבה פחות נורא ממה שחושבים. 

עצמאים שמעוניינים להתראיין למדור זה, צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il