רשות שוק ההון מזהירה מ"ייעוץ שקרי"; רשות ני"ע קוראת ל"קור רוח"

רשות שוק ההון התריעה היום כי "בצל התפשטות מגיפת הקורונה והשפעתה על השווקים, זיהתה הרשות ניסיונות התחזות ופרסום ייעוץ פיננסי שקרי"

האחראי על רשות שוק ההון, משה ברקת / צילום: רפי קוץ
האחראי על רשות שוק ההון, משה ברקת / צילום: רפי קוץ

רשות שוק ההון פרסמה היום (ב') "אזהרה לציבור החוסכים - ייעוץ פיננסי שקרי". בעקבות הפרסומים על מכתב שקרי שקרא לשוטרים למשוך מיידית את קרנות ההשתלמות שלהם בשל משבר הקורונה, התריעה עתה רשות שוק ההון כי "בצל התפשטות מגיפת הקורונה והשפעתה על השווקים, זיהתה הרשות ניסיונות התחזות ופרסום ייעוץ פיננסי שקרי הבא לזרוע בהלה בקרב הציבור ולשכנעו למשוך במהרה קרנות וחסכונות נזילים שברשותו".

על כן מזהירים אנשי הרשות את הציבור מפני "גורמים מתחזים הנותנים ייעוץ כללי או פרטני בקשר לחסכונות הציבור, לרבות קרנות, קופות ופוליסות ביטוח, שאינם בעלי רישיון ומבלי שנערך בירור צרכים פרטני כמתחייב, למשל בנוגע להיבטי המיסוי המתבקשים".

ברשות שוק ההון המשיכו וקראו לציבור "לשקול את צעדיו בזהירות ולהתייעץ במידת האפשר עם גורמים מוסמכים בעלי רישיון מתאים, כדי להימנע מתוצאות כלכליות לא רצויות ועוגמת-נפש כתוצאה מאותן ידיעות כוזבות הזורעות בהלה בציבור".

גם ברשות ניירות ערך קראו היום לציבור לנהוג בשיקול-דעת ולא להיחפז מדי מתוך חשש. כך, יו"רית רשות ניירות ערך, ענת גואטה, התייחסה היום לירידות החדות בשווקים ומסרה כי "כאמירה למשקיע וככלל, קבלת החלטה בחופזה אינה משרתת אינטרס של אדם זה או אחר ועיקרון זה רלוונטי כמובן, לכל תחומי החיים ובתוכם גם להשקעה בשוק ההון".

עוד המליצה גואטה כי "גם בעת מאתגרת זו, לציבור המשקיעים לכלכל את צעדיהם בקור רוח תוך הענקת המשקל המתאים לצורכיהם האישיים ולאופק ההשקעה הרלוונטי".