איגוד בתי ההשקעות ואיגוד מנהלי קרנות הנאמנות: "להפחית את מס רווחי הון כדי לעצור הירידות בשווקים"

מנכ"לי איגוד בתי ההשקעות ואיגוד מנהלי קרנות הנאמנות יוצאים בקריאה משותפת ל"הקמת צוות ממשלתי ייעודי לבחינה וטיפול בהשלכות המצב על שוק ההון וקיום דיאלוג עם השוק, בראשות גורם מקצועי אשר יתכלל את כלל מהלכי הממשלה והרשויות השונות בכל הקשור למצב בשוק"

"להפחית את מס רווחי הון כדי לעצור הירידות בשווקים" / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
"להפחית את מס רווחי הון כדי לעצור הירידות בשווקים" / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

מנכ"לי איגוד בתי ההשקעות ואיגוד מנהלי קרנות הנאמנות יוצאים בקריאה משותפת ל"הקמת צוות ממשלתי ייעודי לבחינה וטיפול בהשלכות המצב על שוק ההון וקיום דיאלוג עם השוק, בראשות גורם מקצועי אשר יתכלל את כלל מהלכי הממשלה והרשויות השונות בכל הקשור למצב בשוק" תוך העברת "מסרים מרגיעים" לציבור הרחב ביחס לשוק ההון. זאת במקביל לתקווה קבועה של מנהלי החיסכון לטווח קצר שאינו נהנה מהטבות מס, כפי שיש באפיקי החיסכון לטווח ארוך - הפחתה ניכרת של מס רווחי הון.

ספיר ובבלי כתבו במכתב המשותף כי "שוק ההון נתון בימים האחרונים בסערה בהשפעת תבהלת התפשטות נגיף הקורונה". על כך הוסיפו השניים כי "אף שהמשק הישראלי ושוק ההון המקומי יציבים והמוסדות הפיננסיים פועלים באופן שוטף, קיים הכרח לדיאלוג מרוכז של הממשלה עם נציגי שוק ההון למען הבטחת יציבות השוק וצמצום הפגיעה בחוסכים ובעמיתים, ובעיקר באלו חסרי הידע הפיננסי אשר כפי שהוכח במשברים קודמים עלולים להיפגע באופן המשמעותי ביותר כתוצאה מהחלטות פזיזות".

במכתב בעניין "היערכות שוק ההון להשפעות הקורונה" ששלחו נמרוד ספיר מאיגוד בתי ההשקעות ואלי בבלי מאיגוד מנהלי קרנות הנאמנות, לראש הממשלה ולשר האוצר, נכתב בין היתר כי לתפיסתם יש להפחית את מס רווחי בשיעור ניכר, כך שיעמוד על 15% בלבד, ולא על 25% כפי שהיום. "אנו קוראים להפחתה מיידית של המס על רווחי הון כך שיעמוד על 15% ויחול באופן לינארי על כל רווחי ההון בגין השקעות בניירות ערך", כתבו השניים תוך שהסבירו כי "צעד זה יתמוך בעצירת הירידות בשווקים ויסייע בקבלת החלטות רציונלית של הציבור לאור המצב הלא רציונלי".

על כך הוסיפו ספיר ובבלי כי "לאור הירידות החדות בשוק ההון והצורך בהרגעת השווקים לצד היעדר פגיעה בגביית המיסים אין סיבה להמשיך בשיעור המס הגבוה בשוק ההון! הפחתת המס תסייע בתמרוץ החזרת המשקיעים לשוק ההון ללא כל עלות עבור המדינה!".

גם מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, התייחס היום למשבר הקורונה כשטען כי "המערכת הבנקאית ידעה להתמודד בעבר עם אתגרים קשים ותדע להתמודד גם עם אתגר הקורונה". הגם שמדובר בגוף שאינו בעל סמכויות ביחס לבנקים עצמם, מדמון אמר כי לתפיסתו "הבנקים יעמידו לרשות הלקוחות את מערכי היעוץ הפיננסי על מנת לסייע בהרגעת המצב ובהקטנת האי-ודאות ככל שניתן".

עוד אמר מדמון כי לידיעתו, הבנקים תמשיך לספק את השירות ללקוחות גם באמצעות "מגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים להתקשרות מרחוק לטובת הלקוחות, בהם המוקדים הטלפוניים, אתרי האינטרנט והאפליקציות".

***גילוי מלא: איתן מדמון היה בעבר מנכ"ל גלובס