איטליה: עוד 189 קורבנות, אין יותר מקום בבתי העלמין בצפון המדינה

איטליה היא כעת החזית המשמעותית ביותר במלחמה בקורונה, עם למעלה מאלף מתים • איגוד המרדימים פירסם מסמך רשמי המאפשר להם לטפל קודם בצעירים בעלי סיכוי רב יותר להחלים

מתקן חירום לטיפול בחולי קורונה באיטליה / צילום: Claudio Furlan, Associated Press
מתקן חירום לטיפול בחולי קורונה באיטליה / צילום: Claudio Furlan, Associated Press

189 בני אדם מתו ביממה האחרונה באיטליה כתוצאה מהתפרצות הקורונה, ו-2,651 בני אדם אובחנו כחולים חדשים, למרות כל צעדי ההסגר והמניעה של הימים האחרונים במדינה האירופית.

מדובר במספר דומה לזה שנרשם אתמול. בסך הכל, יותר מ-1,000 בני אדם מתו כבר מהתפרצות, רובם המכריע בצפון המדינה, ואיטליה היא כעת החזית המשמעותית ביותר במלחמה בקורונה.

בבתי העלמין בברגמו שליד מילאנו, דיווחו כלי התקשורת האיטלקיים, נגמרו המקומות לאחסון גופות הקורבנות, ועשרות מהן מאוחסנות כעת בכנסיות באזור.

צוותים רפואיים עובדים מסביב לשעון בבתי החולים כדי להציל בעזרת הנשמה וטיפול נמרץ את החולים הקשים יותר, ואיגוד המרדימים אפילו פירסם מסמך רשמי המאפשר להם לטפל קודם בצעירים בעלי סיכוי רב יותר להחלים. הרופאים נמצאים בחזית המאבק, ולפי הדיווחים לפחות 50 אנשי צוות רפואי נדבקו עד כה בנגיף.

במקומות אחרים באיטליה ניסו להסתגל היום להחמרת הסגר, שכולל החל מהבוקר גם את כל החנויות במרחב הציבורי מלבד בתחומים כמו דואר, בנקים ומזון (סופרמרקטים). ראש הממשלה ג'וזפה קונטה הבטיח אתמול לתושבי המדינה כי הצעדים הדרסטיים יוכיחו את עצמם, אך כי יעברו שבועיים עד שהדבר ייראה בשטח. הוא גם מינה נציב מיוחד להתמודדות המדינה עם ההתפרצות.