חברות התקשורת מציעות פתרונות שונים לעבודה מרחוק

מדווחות על עלייה משמעותית בביקושים ועל הרחבת התמסורות בארץ ולחו"ל

אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

על רקע השבתת בתי הספר והביקושים לפתרונות תקשורת לעבודה מהבית, חברות התקשורת הודיעו על הרחבת הפתרונות שהן מציעות.

כך, סלקום מציעה סיוע טכנולוגי ללא עלות לתלמידים, להורים ולמורים ששוהים בבתים. החברה הודיעה על שירות "כיתה בענן" - שיחת וידאו לעד 50 משתתפים על-ידי "ועידן קונפרנסינג". "כיתה בענן" מבטיחה לימודים מרחוק במערכת החינוך, וישימה החל מהיום. שירות "כיתה בענן" מבוסס על שיחות וידאו בענן ומאפשר למורה לשמור על קשר רציף עם התלמידים ובין התלמידים עצמם, ולקיים שגרת שיעורים ולימודים רגילה. מדובר בשיחת וידאו שניתן לצרף אליה עד 50 משתמשים בו זמנית בשיחה אחת .

בפרטנר TV מדווחים על עלייה משמעותית בביקוש לשירותי תקשורת. החברה מדווחת על היערכות לשינויים בדפוסי הצריכה של שירותי התקשורת ובעיקר להגברת העומסים בגלישה הביתית בשעות הבוקר והצהריים, בשל המעבר של ארגונים רבים לעבודה מהבית, מעבר של תלמידים ללימודים מרחוק.

פרטנר הטמיעה בימים האחרונים פתרונות לעבודה מרחוק לאלפי עובדים בארגונים גדולים מתחומים שונים במשק, בהם פתרונות המשלבים תקשורת סלולרית ואינטרנט קווי לחיבור מרחוק למערכות, ולשמירה על המשכיות עסקית. החיבור דורש קווי תמסורת מהירים, פתרונות אבטחת מידע לחיבור מאובטח לעסק, תמיכה בריבוי קווים וניתוב של שיחות ממרכזיות ומוקדים, ויכולת לחבר גם באינטרנט הקווי וגם בסלולרי.

בזק בינלאומי הודיעה על הרחבת קיבולת רוחב הפס פעם שנייה בטווח של שבוע והחברה מדווחת על עלייה של עד 50% בביקושים לגלישה באינטרנט בימים האחרונים. בזק בינלאומי הודיעה גם על כך שתציע ללא תשלום את שירות התקשורת הארגונית Cisco Webex, אשר מבטיח את המשך העבודה התקינה גם מהבית וקשר מאובטח עם העובדים. בזק בינלאומי היא ספקית ענן המחשוב של משרד החינוך, במסגרתו מתאפשר בשגרה לאלפי בתי הספר במדינת ישראל להתחבר לענן ולתכני משרד החינוך בעשרות אפליקציות ואינספור תכנים.

חברת הוט מדווחת על גידול שיא בשימוש ברשת של יותר מ-17%, ואתמול בערב נרשם גידול שיא של יותר מ-25% מהממוצע. 

בעקבות ההנחיה של משרד החינוך, הוט נערכת לגידול ניכר בצריכת האינטרנט. כמו כן, לאור המלצות של משרד הבריאות לאפשר לעובדים לעבוד מהבית, החברה מדווחת על גידול משמעותי של 15% בפניות של חברות עסקיות המבקשות להגדיל את רוחבי הפס לעובדיהם. מהחברה נמסר כי צפויים להיות שינויים נוספים, וכי רואים כבר דרישה גדולה יותר לתוכן טלוויזיוני עם עלייה של כ-23% בהזמנות ב-VOD ועלייה של 45% בדרישה לתכני ילדים. הוט תעדכן בימים הקרובים על הרחבת תכניות ייעודיות לילדים לתקופת הבידוד. החברה פתחה אתמול מוקד ייעודי למבודדים אשר נותן מענה לשוהים בבידוד עם הדרכה מפורטת על טיפול בתקלות ובקשות שירות. עד כה התקבלו מאות פניות בנושאי תפעול והדרכה על מוצרי החברה.