לקוחות מדווחים על שיבושים בגלישה דרך ספקית האינטרנט 011

011 היא ספקית אינטרנט שבזק משווקת • מבזק נמסר בתגובה כי "התקלה אינה אצלנו"

תשתיות אינטרנט ביתי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
תשתיות אינטרנט ביתי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

התרחיש שכולם חששו ממנו מתממש: לקוחות האינטרנט של הספקית 011 חווים בשעות האחרונה קשיי גלישה חמורים. מקורות בבזק מציינים כי מוקדי השירות של החברה מוצפים בפניות של לקוחות שסבורים בטעות כי מדובר בתקלה בבזק, ולא יודעים שהבעיה היא אצל הספקית. מדובר על עשרות אלפי לקוחות, אם לא למעלה מכך.

011 היא ספקית אינטרנט שבזק משווקת במסגרת חבילה שנקראת "בנדל הפוך", הכוללת תשתית וספק. 011 שווקה על-ידי בזק בשנים האחרונות בהיקפים נרחבים, בשל העובדה שהיא הציעה את שירותי האינטרנט שלה במחירים נמוכים מאוד. 

לרוב ספקיות אינטרנט קטנות דוגמת 011 רוכשות קיבולת מספק קיים, והן למעשה משמשות כספק וירטואלי. לרוב הן גם גוזרות קופון מבזק, ורמת השירות שהן מספקות אינה גבוהה. התוצאה היא שבמקרה של תקלה הלקוח מתקשה לקבל שירות ולרוב פונה לבזק, אותה הוא רואה כאחראית, משום שהיא זו ששיווקה לו את החבילה.

סוגיית "הבנדל ההפוך" היא אחת התקלות הגדולות אי-פעם ברגולציה בשוק התקשורת בישראל, והיא בעצם יוצרת עיוות על גבי עיוות במודל האינטרנט, שכמוהו קיים רק בישראל. משרד התקשורת בוחן את סוגיית "הבנדל ההפוך" כבר חודשים רבים וטרם קיבל החלטה בעניין.

מבזק נמסר כי אין כל תקלה ברשת, וכי החברה ערוכה ועומדת בכל העומסים הקיצוניים לאור השימוש הגובר בשירותי תקשורת בימים אלה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת 011.