טראמפ: הורתי לערב את המשמר הלאומי במלחמה נגד הקורונה

כמויות גדולות של מסכות, מכשירי הנשמה מגני פנים ופריטים אחרים נמצאים בדרכם לוושינגטון, קליפורניה וניו יורק, שלוש המדינות שנפגעו הכי קשה מהנגיף עד כה בארה"ב, ואלה יגיעו בתוך ימים ספורים

הנשיא טראמפ מבקר ב"מרכז לבקרת מחלות ומניעתן" / צילום: Alex Brandon, Associated Press
הנשיא טראמפ מבקר ב"מרכז לבקרת מחלות ומניעתן" / צילום: Alex Brandon, Associated Press

הנשיא דונלד טראמפ הודיע אמש (ראשון) במסיבת עיתונאים כי הוא הפעיל את המשמר הלאומי כדי לסייע לוושינגטון, קליפורניה וניו יורק - שלוש המדינות שנפגעו הכי קשה עד כה מנגיף הקורונה. לדבריו, כמויות גדולות של מסכות, מכשירי הנשמה מגני פנים ופריטים אחרים נמצאים בדרכם לאותן שלוש מדינות, ואלה יגיעו בתוך ימים ספורים. טראמפ פיזר אופטימיות ואמר כי "כולנו מחוברים יחד דרך אומץ לב, אהבת מדינה ופטריוטיות... הניצחון על הנגיף יבוא מוקדם יותר מהצפוי".

טראמפ הוסיף עוד כי המדינות יוגדרו כאזורי אסון, דבר שיאפשר לממשל הפדרלי לספק להן עזרה בצורה חלקה יותר. עוד אמר הנשיא כי הוא הורה לנציגי הממשל להקים תחנות רפואה פדרליות גדולות בכל אחת מהמדינות.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, התייחס לדברים ואמר שיתוף הפעולה עד כה עם הנשיא טראמפ "מדהים". כן הוסיף קוואמו, שהוא מאמין שהממשלה הפדרלית צריכה לשמש "מעין גיבוי למדינות"

יועץ הבית הלבן לענייני מסחר, פיטר נבארו, פנה במסיבת העיתונאים לספקים של ציוד רפואי בארה"ב ואמר: "אם יש לכם כמויות גדולות של ציוד שהמדינה צריכה כרגע, תכניסו אותם לשוק או שתביאו אותם אלינו - אנחנו כבר נשלם לכם מחיר הוגן בעבורם". ואולם נבארו הוסיף גם משפט מאיים. "אם לא תעשו את זה, אנחנו כבר נדאג להגיע אליכם", אמר.