ועד עובדי כלל ביטוח ליו"ר דני נוה: "כנסו מתחת לאלונקה וקצצו את שכר הדירקטורים"

לאחר שההנהלה ויו"ר הדירקטוריון דני נוה הפחיתו את מספר ימי העבודה והוציאו חלק ניכר מהעובדים לחל"ת, קורא יו"ר הוועד לדירקטורים: "הצעדים לא מסתכמים רק בעובדים ובהנהלה"

דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף
דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף

לאחר שהנהלת כלל ביטוח  הפחיתה את מספר ימי העבודה של חבריה לארבעה בשבוע והוציאה חלק ניכר מעובדי הקבוצה לחל"ת, יו"ר ועד עובדי החברה, רוני רז, קורא לדני נוה, יו"ר הדירקטוריון, לקצץ גם את שכר הדירקטורים בחברה.

במכתב ששלח רז ליו"ר החברה, שנסחרת כיום בשווי של 1.36 מיליארד שקל, נכתב כי "משבר הקורונה והשלכותיו הרבות בכל תחום אפשרי במשק משפיע גם עלינו, העובדים בחברת כלל". עוד ממשיך רז ואומר, כי "גם ועד העובדים וגם ההנהלה נכנסו יחדיו מתחת לאלונקה והחלטנו במשותף על הוצאת עובדים רבים לחל"ת ומעבר של חברי הנהלה לשבוע עבודה של ארבעה ימים. אלו צעדים לא קלים, במיוחד לנו העובדים אך מתוך הפעלת שיקול דעת וגילוי אחריות למצבה של החברה סברנו שזהו צו השעה".

"אבל", טוען רז, "הדברים אינם מסתכמים רק בעובדים ובהנהלת החברה. הגיעה העת כי גם חברי הדירקטוריון ייכנסו מתחת לאלונקה ויחליטו על קיצוץ בשכרם. הדברים מקבלים משנה תוקף, במיוחד לאור העובדה כי רק לפני שלושה חודשים קפץ שכר הדירקטורים ביותר משלושים אחוזים".

עוד ממשיך רז וטוען במכתבו ליו"ר נוה כי המשפט הידוע של חז"ל "נאה דורש נאה מקיים" הוא אחד מאבני היסוד בכללים שבין אדם לחברו ובין אדם לסביבה שבה הוא פועל ועובד. אותו משפט רלוונטי גם בזמן שגרה, אך במיוחד במצבי חירום".

מטעם היו"ר נמסר כי הוא הפחית את שבוע העבודה ביום, בהתאם למה שעשתה ההנהלה, וכי הדירקטוריון ידון בנושא זה והחלטה תתקבל בקרוב, ללא קשר למכתב של יו"ר הוועד.