עקב משבר הקורונה: החזרי מס בהיקף של כמיליארד שקל בהליך מרוכז

במסגרת המאמץ המרוכז שוחררו במס הכנסה יתרות זכות בסכום כולל של כ-750 מיליון שקל לכ-16,000 יחידים וחברות שהיו להם החזרים בתהליך בדיקה • מהלך מקביל מבוצע בימים אלה במערך מע"מ בסכום כולל של כ-230 מיליון שקל

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר, גלובס
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר, גלובס

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הודיע היום (ב') כי מתוך רצון לסייע לעסקים בישראל, לאור המצוקה התזרימית אליה נקלעו בעקבות ההשלכות הכלכליות של ההתמודדות עם נגיף הקורונה, נערכה רשות המסים לאורך השבוע שעבר ואתמול לביצוע מהלך מרוכז במערכי מס הכנסה ומע"מ, במסגרתו עד אמצע השבוע הבא ישוחררו החזרי מס בהיקף של כמיליארד שקל בקירוב.

מהודעת רשות המסים עולה כי במסגרת המאמץ המרוכז שוחררו במס הכנסה יתרות זכות בסכום כולל של כ-750 מיליון שקל לכ-16,000 יחידים וחברות שהיו להם החזרים בתהליך בדיקה. חלק מהכספים נכנסו בהדרגה לחשבונות הבנק כבר החל מיום רביעי האחרון, כשהמהלך יגיע לסיומו היום עם כניסתם של החזרים בסכומים משמעותיים נוספים לחשבונות הבנק. 

מהלך מקביל מבוצע בימים אלה במערך מע"מ, שם צפויים לעבור במהלך שבעת הימים הקרובים לחשבונות הבנק של כ-27 אלף עוסקים החזרי מס תשומות בסכום כולל של כ-230 מיליון שקל.

נזכיר כי החזרי מס הם כספים אשר מגיעים לנישומים לאחר שהמדינה גבתה מהם מס ביתר, ולא מדובר בהטבות מס או פיצויים. רשות המסים פשוט מקדימה כעת את החזר הכספים הללו לזכאים.