מליאת הכנסת אישרה בהצבעה את הקמתן של ארבע ועדות כנסת זמניות

הועדות הן ועדות זמניות שיש כורח באישור המליאה להקמתן והן ועדה לסוגיית המאבק בקורונה, ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך והחינוך המיוחד, ועדת עבודה ורווחה וועדה למאבק באלימות בחברה הערבית

מליאת הכנסת אישרה בהצבעה את הקמתן של ארבע ועדות כנסת זמניות לפי בקשת הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן ולמרות התנגדות הליכוד וגוש הימין-חרדים שהחרימו את ההצבעות.

ניסנקורן אמר בדיון כי הועדות נחוצות לעבודה הפרלמנטרית ולפיקוח על הממשלה. הועדות הן ועדות זמניות שיש כורח באישור המליאה להקמתן והן ועדה לסוגיית המאבק בקורונה, ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך והחינוך המיוחד, ועדת עבודה ורווחה וועדה למאבק באלימות בחברה הערבית.

במסגרת ההסכם בין כחול לבן לרשימה המשותפת הועמדו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בראשות שתיים מהועדות, כך גם ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ שקיבל את הועדה לענייני חינוך. חבר הכנסת עופר שלח יעמוד בראש הועדה לטיפול בסוגיית הקורונה.

היושב ראש יולי אדלשטיין מהליכוד, שעמד במרכז המחלוקת מול בג"צ בסוגיית הדיון להחלפתו, הצביע בעד הקמת הוועדות. יתר חברי גוש הימין-חרדים החרימו את הישיבה. חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר המתנגדים להקמת קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת השתתפו בהצבעות ותמכו בהקמת הועדות לרבות אלה שבראשן חברי הכנסת מהמשותפת, ועדת העבודה והרווחה והועדה למאבק בנגע האלימות בחברה הערבית.

עדיין לא ברור מתי יתקיים הדיון שדרשה סיעת כחול לבן למינוי יושב ראש קבוע לכנסת כשהיא מייעדת לתפקיד את חבר הכנסת מאיר כהן. בג"צ פסק אתמול כי על אדלשטיין לכנס את הדיון הזה לא יאוחר מיום רביעי. אדלשטיין עדיין לא הגיב לפסיקה.