אפקט הקורונה: נתיבי ישראל תקדים תשלומים בהיקף כמיליארד שקל

נוסף על מאות המיליונים שהחברה הממשלתית תעביר כערבויות לקבלנים, בנתיבי ישראל מנסים דווקא למנף את את הריקנות שבכבישי ישראל • לדברי החברה, ארבע הנפות גשרים בוצעו בשבוע במקום בשלושה חודשים, בשל התנועה הדלילה בכבישים

עבודות בכביש / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
עבודות בכביש / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בשל המשבר הכלכלי אליו נקלע המשק בצל ההתמודדות עם מגפת הקורונה, חברת נתיבי ישראל הודיעה היום (ב') כי תזרים למשק כמיליארד שקלים, בשחרור ערבויות לקבלנים, האצת פרויקטים והקדמת תשלומים לספקים. בנוסף, הגישה החברה לאוצר תוכנית האצה של פרויקטים קיימים, בהיקף של 5 מיליארד שקלים.

במסגרת התוכנית, חברת נתיבי ישראל תשחרר למעלה מ-300 מיליון שקל כספי ערבויות של קבלנים, באופן שיאפשר לחברות הגדלה של קצב האשראי וצמצום ההתחייבויות מול הבנקים. חלקה השני של התוכנית הוא תוספת של למעלה מ-600 מיליון שקל להאצת פרויקטי תשתיות, בדגש על תחבורה ציבורית ושיפורים בטיחותיים ברשת הכבישים הקיימת. נתיבי ישראל יקדימו תשלום נוסף לספקים בהיקף של כ-300 מיליון שקל, אשר ישולמו עוד לפני חג הפסח.

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל / צילום: Jinipix
 ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל / צילום: Jinipix

כאשר הדרכים דוממות והאוכלוסייה ספונה בביתה, בנתיבי ישראל מודיעים כי יאיצו פרוייקטים קיימים, בתקווה להקדים את מועד סיום העבודה עליהם. בין היתר, תואץ העבודה על כבישים פעילים, בהם מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית. לדברי החברה, ארבע הנפות גשרים בוצעו בשבוע במקום בשלושה חודשים, בשל התנועה הדלילה בכבישים. החברה אף תאיץ את פרויקט הקמת המסילה המזרחית, אשר תיצור רשת רכבות ותביא להפחתה של העומס על מסילת-החוף.

ניסים פרץ, מנכ''ל חברת נתיבי ישראל, אומר ל"גלובס": "העובדה שתנועת הרכבים בכבישים ירדה בכ-85% מאפשרת לנו לדוגמא בכביש 5 להקדים לוחות זמנים בחודשים רבים, אשר יבואו לידי ביטוי בחיסכון עשרות מיליוני שקלים לציבור בישראל - להערכתנו, מדובר ב-40,000,000 ש"ח. כמו כן, פניות רשת הכבישים שלנו והקדמת האשראי מהמדינה תציל חיי אדם, ע''י שיקום הנזקים הקשים שגרם החורף האחרון, ובהם 10,000 בורות המהווים סכנה חמורה".