האם חברי סנאט השתמשו במידע מסווג על הקורונה לטובת השקעות בבורסה?

משרד המשפטים האמריקאי בודק האם חברי סנאט עשו שימוש במידע פנים מסווג שקיבלו בתדרוכים רגישים בדלתיים סגורות - ואז מכרו מניות במאות אלפי דולרים

שלט בניו יורק שמזכיר לשמור על מרחק של 2 מטר זה מזה / צילום: Kathy Willens, AP
שלט בניו יורק שמזכיר לשמור על מרחק של 2 מטר זה מזה / צילום: Kathy Willens, AP

משרד המשפטים האמריקאי בודק האם חברי סנאט השתמשו במידע מסווג שהם קיבלו בתדרוכים על מגפת הקורונה במסחר בניירות ערך, לפי מקור יודע דבר. במסגרת החקירה, ה־FBI הגיע אל הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד באר מצפון קרוליינה, לפי המקור.

באר, שיושב בשתי ועדות בסאנט שקיבלו תדרך מפורט על התפשטות הקורונה, כולל תדרוך ב-24 בינואר, מכר ב-13 בפברואר מניות של חברות בשווי של עד 1.7 מיליון דולר שהוא ורעייתו החזיקו. בכך הם חסכו מעצמם הפסד של 250 אלף דולר לפחות, בהתבסס על שווי המניות בסגירת המסחר ב-19 במרץ.

באר אמר כי הוא מכר את המניות בהתבסס על מידע פומבי, כולל דיווחים של ערוץ CNBC מאסיה באותה עת, וביקש מוועדת האתיקה של הסנאט לבדוק את עסקאותיו. עורכת דינו, אליס פישר, אמרה כי הוא ישתף פעולה עם הבדיקה "ועם כל בדיקה ראויה אחרת".

באר היה אחד מכמה מחברי הקונגרס שמכרו מניות במאות אלפי דולר אחרי שהשתתפו בתדרוכים רגישים בדלתיים סגורות על איום הנגיף החדש, כמה שבועות לפני שההתפרצות שיגרה את שוק המניות למפולת.

סנאטורים נוספים שמכרו מניות לפני שנגיף הקורונה גרם לשווקים לרדת היו הרפובליקנים קלי לופלר ודייויד פרדיו מג'ורג'יה וג'יימס אינהוף מאוקלהומה, דיווח העיתון לפני כן. גם בעלה של הסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה דיאן פיינסטין מכר מניות לפני הירידות בשוק.

לופלר ופינסטין, ששתיהן נשואות לאנשי מקצוע בהשקעות, אמרו שכי הן לא היו מודעות לעסקאות של הבעלים, שכן הן טופלו על-ידי יועצים שלהם. פרדיו אמר כי התיק שלו מנוהל על-ידי יועץ השקעות שמבצע דרך קבע עשרות עסקאות וגם קנה ולא רק מכר מניות באותה עת. אינהוף מסר כי גם לו יש יועץ השקעות, והוא אינו מנהל עסקאות.

אתמול (ב') מסר דובר של הסנאטורית פיינסטין כי נכסיה מוחזקים בנפרד מאלה של בעלה, והם מופקדים בקרן נאמנות עיוורת.