האוצר אישר - ורשות החדשנות תעביר לחברות הייטק 650 מיליון שקל

רשות החדשנות לא העבירה שום מענק וסיוע לחברות ההייטק מתחילת השנה, מכיוון שלא אושר לה תקציב

מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון / צילום: איל יצהר

רשות החדשנות תזרים לחברות הייטק 650 מיליון שקל, לאחר שהחשב הכללי במשרד האוצר אישר לה את העברת התקציב. במהלך כל הרבעון הראשון לא היה לרשות תקציב למענקים וסיוע לסטארט-אפים. לרשות לא היה תקציב בגלל העובדה שאין ממשלה קבועה.

מתחילת השנה הוגשו לרשות החדשנות 1,161 בקשות, אך הן לא נידונו עד כה בגלל היעדר התקציב, וברשות ידונו בהן בנוהל מזורז עוד לפני חג הפסח. 600 מיליון שקל יוקצו לחברות שהבקשות שלהן יאושרו. 50 מיליון שקל נוספים יועברו לחברות שהפיתוחים שלהן מסייעים למלחמה בקורונה.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מסר בהודעה לעיתונות כי "גם באוצר מבינים כי התעשייה עתירת הידע בישראל היא המפתח ליציאה מהמשבר הכלכלי ביום שאחרי המגפה. תעשיית ההייטק מבוססת ברובה על הון פרטי. מניסיון העבר מקור מימון זה מצטמצם משמעותית בעתות משבר. בנוסף, מתרחשת ירידה משמעותית בהכנסות ממכירות עקב הגלובליות של המשבר. בחברות המייצרות מוצרים מוחשיים קיימת בעיה נוספת, של שרשרת אספקה, קבלני משנה, יכולות ייצור והפצה.

"תפקיד הממשלה, באמצעות רשות החדשנות, הוא להגביר את מימון הפרויקטים בעת הזאת, ולאפשר לחברות טובות לצלוח את המשבר. אנו נמצאים בקשר יומיומי ישיר עם החברות, נציגים רשמיים ועם מכלול הגופים הרלוונטיים לסיוע למשבר - החל מהאוצר ועד רשות המסים - כולם מבינים היטב את המצוקה ופתוחים לסייע במהלכים מיידים שימנעו החרפה נוספת במצב החברות".

ברשות הדגישו כי "בתקופת משבר זו מצווה הרשות בנוסף לשמירה על איכות הפרויקטים, להגביר את הגמישות במענה לצורכי החברות, להיענות לדרישות תזרמיות מהחברות ולקצר את זמני המענה לבקשות".